    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Grzałka bloku silnika
    Date: Mon, 6 Feb 2012 19:25:59 +0100

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4f2fff60$1@news.home.net.pl...

    > Prob;lem pojawia sie w momencie, jak termostat jest bezposrednio do bloku
    > przykrecony i nie ma gdzie tego dodatkowego weza wpiac...
    > Ale pomysl tak czy siak jakis jest. Ale wtedy ogrzewacz przeplywowy? Czy
    > np. probowac dodatkowy zbiornik np.5L i w to grzalke wrzucic i pompke taka
    > akwariowa. ? :)
    > Moze cos ciekawego sie nam z tego "urodzi" bo im dluzszy mroz tym bardziej
    > mnie kusi. :)

    ja myślałem kiedyś o takich stacjonarnych "stacjach" cieplnych podpiętych do
    domowych systemów grzewczych: płytowy wymiennik ciepła, po stronie
    odbiorczej pompa cyrkulacyjna, węże z szybkozłączkami wpinane do uprzednio
    przygotowanych końcówek z szybkozłączkami wpiętymi do układu chłodzenia.
    Otwarty zbiornik wyrównawczy zapewniający zawsze napełnienie układu płynem
    Zamontowane w garażu lub zewnętrznej szafce przed budynkiem. System grzeczy
    budynku zawsze ma jakiś nadmiar mocy i te kilka kW możnaby wykorzystać do
    ogrzania samochodu.

    W piwnicy mi leży nówka sztuka grzałka elektryczna 4,5 kW do utrzymywania
    temeratury straży pożarnej na lotnisku, ale nie chce mi się babrać w tym.
    Poza tym podłączenie odbiornika 4,5 kW do mojej instalacji domowej przez ok
    25 m przedłużacza nie byłoby mile widzane ani przez ten przedłużacz, ani
    przez instalację ani przez mój portfel.... Już wolę podpiąć prostownik na
    malutkim prądzie na noc.