  • 1. Data: 2024-09-18 11:02:35
    Temat: Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Pomykam Orlando, ale prawda taka, że silnik wytrzyma jeszcze ze 2 lata i
    klops.

    Rozglądam się powoli. W sumie szukam czegoś na 6-7 osób, przy czym
    ponieważ dzieci rosną, coraz bardziej interesuje mnie 6-7 normalnych foteli.

    Zerkam też na oferty leasingu/wynajmu długoterminowego dla fizycznych,
    wydaje się to być sensowne w moim wypadku.

    Może by te potrzeby połaczyć..

    Może ktoś robił jakis research w podobnym temacie i może podpowiedzieć,
    czy na rynku znajdzie się tego typu oferta? Najbardziej pasowało by mi
    coś z wymiarów Galaxy/Alhambra, czyli coś, co ma rozmiar zbliżony do
    normalnego samochodu, ale i lodówkę da się przewieźć, a w razie czego
    materac rozłożyć.

    Paliwo nie ma dużego znaczenia, zakładam że w nowym samochodzie po 3
    latach raczej nie trzeba remontować silnika, przy przebiegu poniżej
    50kk, a leasing pozwoli na wymianę samochodu na nowy. Byle by się dało
    wjechać do miast ze strefami.

  • 2. Data: 2024-09-18 11:13:36
    Temat: Re: Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2024 o 11:02, heby pisze:

> [...]
    > latach raczej nie trzeba remontować silnika, przy przebiegu poniżej
    > 50kk, a leasing pozwoli na wymianę samochodu na nowy. Byle by się dało

    Tesla Model Y ma dostać opcję 7 miejsc.....

  • 3. Data: 2024-09-18 11:49:20
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.09.2024 o 11:02, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Pomykam Orlando, ale prawda taka, że silnik wytrzyma jeszcze ze 2 lata i
    > klops.

    To jaki ten przebieg? Jeśli auto nie gnije, to zawsze warto zrobić naprawę.

> [...]
    > coś z wymiarów Galaxy/Alhambra, czyli coś, co ma rozmiar zbliżony do
    > normalnego samochodu, ale i lodówkę da się przewieźć, a w razie czego

    Są jeszcze francuzy ale sam ostatnio stanąłem przed tym problemem i
    trudno coś wybrać, co się nie pierdoli i nie jest zajechane. VW
    transporter nadal wysoko z ceną i w sumie brzydki ale trwały/
    funkcjonalny. Zdecydowałem się u siebie na naprawę progów (bo gniły) i
    liczę się z wymianą wtrysków przy przebiegu 350tys. Koszt ok 2 tys. Auto
    zakonserwowane a zrobiłem nim 200tys. Liczę, że jeszcze 5-6 lat posłuży.
    Carnival (już kiedyś o nim pisałem). KIA Carnival z 2022 można wyrwać za
    125kzł nawet lub jakiś Town&Country z USA.

> [...]
    > latach raczej nie trzeba remontować silnika, przy przebiegu poniżej
    > 50kk, a leasing pozwoli na wymianę samochodu na nowy. Byle by się dało

    Aaa czyli masz kasiorę na nowy ale nie chcesz naprawiać silnika :)
    --
    Pixel(R)??

  • 4. Data: 2024-09-18 13:40:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2024 11:13, Cavallino wrote:
    > Tesla Model Y ma dostać opcję 7 miejsc.....

    Wątpie, aby miało to ślad opłacalności...

  • 5. Data: 2024-09-18 14:06:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2024 o 13:40, heby pisze:

    > Wątpie, aby miało to ślad opłacalności...

    W jakim sensie?
    Liczysz że 7 nowy osobowy klamot z ice będzie tańszy?
    No to możesz się zdziwić.

    Natomiast może mniej stracić przez 3 lata, ale to odzyskasz w paliwie,
    choćby częściowo.

  • 6. Data: 2024-09-18 14:17:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Sep 2024 14:06:31 +0200, Cavallino wrote:

    > W jakim sensie?
    > Liczysz że 7 nowy osobowy klamot z ice będzie tańszy?
    > No to możesz się zdziwić.

    Ja bym tam raczej nie liczył na wielkość tych miejsc.

    6-7 ... cos klasy "mały dostawczak", a w zasasadzie busik?

    > Natomiast może mniej stracić przez 3 lata, ale to odzyskasz w paliwie,
    > choćby częściowo.

    prąd teraz drogi.

    J.

  • 7. Data: 2024-09-18 14:20:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2024 11:49, Pixel(R)?? wrote:
    > To jaki ten przebieg? Jeśli auto nie gnije, to zawsze warto zrobić naprawę.

    170kkm. 1.8 Benzyna+lpg. Nie zrozum m nie źle, zamierzam jeździć i
    naprawiać do momentu kiedy kończy się sens ekonomiczny. Bardzo lubię ten
    samochód, trafia w 110% moich potrzeb.

    Po prostu przewiduje, że za 2 lata zaczną się problemy wymagajace
    cieżkiego remontu, sądząc po konsumpcji oleju i opinii innych
    właścicieli z tym silnikiem i przebiegiem. 200kkm to granica poza którą
    pakujesz w to tylko pieniądze. A ja chcę wsiadać, przekrecać kluczyk i
    jechać.

    > Są jeszcze francuzy ale sam ostatnio stanąłem przed tym problemem i
    > trudno coś wybrać, co się nie pierdoli i nie jest zajechane.

    Intertesuje mnie opcja "nowy", ale tylko z płatnością leasingową dla
    osób fizycznych. Używane obejrzałem, jest niestety moda na SUVy i inne
    bezużyteczne gówna tego typu, więc nie mam szans na jakiś wybór.
    Zerkałem np. na Doblo, Caddy i kilka innych nowych, ale to zazwyczaj
    dostawczaki z całym problemem takich dostawczaków związany z komfortem.
    Ponadto mowa o opcji 7 miejsc + leasing fizyczny, a nie po prostu 7
    miejsc. W zasadzie ogranicza to wybór głównie do koreańskich. Np. jest
    taki Hyundai z masą róznych nazw, ostatnia to chyba iMax. Ale to jest
    chyba nieco za duży, nie mieści się na parkingach przed Biedronką, a ja
    to nie tylko do jazdy jako autobus chcę uzywać.

    Ogólnie, jesli nie znajdę opcji "nowy z leasingiem" to pozostanie zakup
    kilkulatka, wtedy mam nieco większy wybór tego co chcę ale i nieco
    więcej problemów, bo to już nie będzie prosty silnik, tylko jakiś
    wynalazek, a będę celował tak 2020+.

    > Carnival (już kiedyś o nim pisałem). KIA Carnival z 2022 można wyrwać za
    > 125kzł nawet lub jakiś Town&Country z USA.

    Carnival miał oceny awaryjności poniżej Laguny 2, czyli poniżej podłogi.
    Nie wiem, czy to dotyczyło starszych, ale równolatek Carnival sąsiada
    psuł się faktycznie częściej niż moja królowa lawet ;) Oby było lepiej w
    nowszych wersjach, jednak mam go ostatniego na liście. Pierwsze na
    liście są albo produkowane nowe, albo kilkulatki popularnych marek lokalnie.

    > Aaa czyli masz kasiorę na nowy ale nie chcesz naprawiać silnika :)

    Nie mam "kasiory na nowy", ale po konsultacji z kilkoma osobami i
    podliczeniu róznych rzeczy zauważam, że oferta "wynajem długoterminowy"
    i oferta "nowy na raty" mają kilka wad i zalet, ale idą równo. Może więc
    czas zainteresować się takim rozwiązaniem, jak leasing dla fizycznych.
    Mógłbym zainteresować się leasingiem dla metafizycznych, zakładajac lewą
    firmę, ale to też dodatkowe koszta.

  • 8. Data: 2024-09-18 14:27:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2024 14:06, Cavallino wrote:
    > W jakim sensie?

    Różnym:
    1) Ostatnie wypowiedzi Muska stawiają go na prostej drodze do
    schizofreni. To może doprowadzić firmę do kryzysu jednym pierdnięciem na
    X, a wtedy cześci do tego wynalazku będa produkowane w Chinach.
    2) Tesla to bardzo droga opcja
    3) Samochody elektryczne ciągle są bardzo kłopotliwe na wyjazdach

    Elektryk tak, ale na zakupy, taki z 50km zasięgu. Do jazdy krajoznawczej
    jednak paliwo płynne.

    > Liczysz że 7 nowy osobowy klamot z ice będzie tańszy?

    W zasadzie takie Zafiry, Orladno i zdaje się kilka innych 5+dwie
    połówki, były w cenie normalnych samochodów. Tak, liczę że 7 osobowy
    samochód bez bajerów nie musi byc hiper drogi.

    > Natomiast może mniej stracić przez 3 lata, ale to odzyskasz w paliwie,
    > choćby częściowo.

    Teoretycznie. Praktycznie jak zawadzę o kamyczek baterią, to całe
    oszczędnosci ida w pizdu. Lepiej tą Teslę trzymać w folii bąbelkowej niż
    ryzykować kontakt z kamyczkiem na autostradzie.

    Ogólnie pełny elektryk tak, ale to jeszcze poczekamy na solid state,
    czyli z 10 lat. Na razie opcjonalnie mogła by być hybryda z mała
    baterią, ale to drogie straszliwie, na oko nie zwróci się przy moich
    przebiegach.