  • 1. Data: 2024-07-29 11:36:25
    Temat: dokładne poziomowanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Taki problem, a raczej zagadnienie, które ma u źródeł pytanie, jak
    dobrze wypoziomować gimbal drona. Z rozwiązań nie powodujących
    bankructwa są te kostkowe poziomice cyfrowe. Niektóre w miarę
    akceptowalnych firm, np. Uni-T LM320A. Delkarowana precyzja (ciekawe jak
    dokładność) to 0.2 deg. Ale mi z obliczeń wygląda, że dobrze by było coś
    w okolicach 0.1 deg. To, przyjmując, że taki gimbal da się z taką
    precyzją wypoziomować. Jakieś pomysły w stylu DIY? Dłuuuugie wahadełko
    (pion) z przydatkami raczej odpada.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2024-07-29 11:56:31
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 09:36:25 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > w okolicach 0.1 deg. To, przyjmując, że taki gimbal da się z taką
    > precyzją wypoziomować. Jakieś pomysły w stylu DIY? Dłuuuugie wahadełko

    Ale masz na mysli takie automatyczne/elektroniczne poziomowanie?

    Te akcelerometry są wrażliwe na przyspieszenia boczne.
    Wiaterek dmuchnie, to stwierdzi, ze jest przechylony.
    Do kompletu potrzebujesz jeszcze "zyroskop", a że te mają spore
    dryfty, to akcelerometr do korekcji dryftu.

    Swoją drogą - widziałem takiego drona w zawisie, i stał pięknie w
    miejscu (cały dron). Szczęsliwie nie było wiatru, czy miał ambitny
    system stabilizacji inercyjnej?

    J.

  • 3. Data: 2024-07-29 12:12:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale masz na mysli takie automatyczne/elektroniczne poziomowanie?

    Dron ma automatyczną procedurę poziomowania gimbala, ale bazą jest to,
    że stoi na płaskim czyli wypoziomowanym. Potrzebuję jakoś wypoziomować
    stolik do tego automatycznego poziomowania.

    > Te akcelerometry są wrażliwe na przyspieszenia boczne.
    > Wiaterek dmuchnie, to stwierdzi, ze jest przechylony.
    > Do kompletu potrzebujesz jeszcze "zyroskop", a że te mają spore
    > dryfty, to akcelerometr do korekcji dryftu.

    To tam wszystko jest, ale mam w moim odczuciu znaczący odsetek gdzie
    widzę przechylenie na obrazie. Problem robi się przy rejestracji
    panoram, gdzie oprogramowanie składające masakruje np. horyzont. Chcę
    tylko mieć pewność, że jest dobrze wypoziomowany

    > Swoją drogą - widziałem takiego drona w zawisie, i stał pięknie w
    > miejscu (cały dron). Szczęsliwie nie było wiatru, czy miał ambitny
    > system stabilizacji inercyjnej?

    One (mam dji'je) sobie radzą bdb, nawet z wiatrem, ale wygląda mi, że
    gdzieś mam jednak problem (chyba, że pecha) i te panoramy trochę mi
    masakruje. Jak jest silny wiatr to jest komunikat o silnym wietrze.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-07-29 12:51:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Dron ma automatyczną procedurę poziomowania gimbala, ale bazą jest to,
    > że stoi na płaskim czyli wypoziomowanym. Potrzebuję jakoś wypoziomować
    > stolik do tego automatycznego poziomowania.

    Zmieści się do zamrażarki?
    Wstaw do zamrażarki płaskie naczynie z wodą.

    Robert

  • 5. Data: 2024-07-29 12:54:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 12:51:55 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Zmieści się do zamrażarki?
    > Wstaw do zamrażarki płaskie naczynie z wodą.

    Oj - dziwne rzeczy się robią z wodą przy zamarzaniu.

    J.

  • 6. Data: 2024-07-29 13:02:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 10:12:59 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dron ma automatyczną procedurę poziomowania gimbala, ale bazą jest to,
    > że stoi na płaskim czyli wypoziomowanym. Potrzebuję jakoś wypoziomować
    > stolik do tego automatycznego poziomowania.

    Są statywy i poziomice do teodolitów/niwelatorow.

    Ale to raczej drogie rzeczy.

> [...]
    > panoram, gdzie oprogramowanie składające masakruje np. horyzont. Chcę
    > tylko mieć pewność, że jest dobrze wypoziomowany

    Może to być efekt dryftów i wiatru - takie zdjęcia się chwilę robi,
    a w miedzyczasie moze dron drgać.

    Dodać uchwyt z 4-6 aparatami?

    Czy jednak skorygować na obrazkach?

    J.

  • 7. Data: 2024-07-29 13:06:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 12:54, J.F pisze:

    > Oj - dziwne rzeczy się robią z wodą przy zamarzaniu.

    Jak gimbal lekki to może na pływającą platformę?

    Robert

  • 8. Data: 2024-07-29 13:07:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Oj - dziwne rzeczy się robią z wodą przy zamarzaniu.

    Z zamrażarką i wodą to nie, ale pomysł nie jest jest w sumie zły.
    Mógłbym coś np. spolimeryzować w jakimś naczyniu lub stopić i ostudzić,
    jeśli drobo/niekrystaliczne. Są zestawy do zalewania jakiś kwiatków i
    innych cudów. Mają chyba niewielką kurczliwość. Tylko, nie wiem czy to
    się mimo wszystko da takie de facto lustro uzyskać.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2024-07-29 13:09:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Jak gimbal lekki to może na pływającą platformę?

    Nie wycyrklujesz z geometrią/wagą/wypornością platformy.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2024-07-29 13:12:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > innych cudów. Mają chyba niewielką kurczliwość. Tylko, nie wiem czy to
    > się mimo wszystko da takie de facto lustro uzyskać.

    Jak wyjdzie tak wyjdzie. Uśrednić kładąc na ta szkło.

    Robert