  • 1. Data: 2024-05-30 23:15:13
    Temat: Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    Dobry wieczór!

    Konsekwencje importu: Niektóre motocykle zachwycają pod względem
    stylistycznym. Jednak jestem też świadomy konsekwencji jakie ze sobą
    niesie kupowanie produktów z importu. Mówimy tu o kupowaniu "wer.
    eksportowych" jakie się "daje" krajom za granicą. Wer. eksportowe
    obejmują też licencję na produkcję w kraju (w tym przypadku w odmianie
    doktryny "Made In India"). Przedstawię problem na przykładzie czeskiego
    motoru Java 350 Perak. Jest on produkowany na licencji w Indiach. Na
    pocz. jednak trochę ideologicznego wkładu. Cytat z mojej Ideologii
    Geniuszy-Mocarzy:

    "Wszystkie importowane produkty są w wer. eksportowych, czyli
    uproszczonych i trujących ciało lub umysł."

    Jak to możliwe? No jest to proste: bogacze zostawiają dla siebie i dla
    swoich ludzi to co najlepsze a innym dają ogłupiające świecidełka lub po
    prostu szkodliwy chłam. Java 350 Perak jest ogłupiającym świecidełkiem.

    Oto link do s. WWW z prezentacją Java 350 Perak, z 2024-05-30, czw.
    (dostęp):

    https://e-jawa.com/jawa-350-perak

    Eksportowa wer. Java 350 Perak: Jednym z motorów, który mnie osobiście
    zachwycił wizualnie jest motor Java 350 Perak. Na moje oko ma wyborną
    stylistykę. Jednak w tej "beczce miodu jest łyżka dziegciu". Co to
    takiego? To licznik prędkości! Jakiś szatański umysł wpadł na pomysł by
    go odbić w pionie i w poziomie. Zdj. z tym feralnym licznikiem, z
    2024-05-30, czw. (dostęp):

    https://e-jawa.com/files/multimedia/photos/editor/7c
    3361381221a771662180388fcc6988.jpeg

    Dlatego jak ktoś uczył się jazdy czymkolwiek innym (z normalnym
    licznikiem prędkości), to gdy siądzie na Java 350 Perak jego umysł
    będzie ogłupiany. Wynika to z faktu tworzenia się w umyśle trwałych
    wzorców takich jak licznik prędkości. Te wzorce mają znaczenie w
    systemach bezpieczeństwa (takich jak licznik prędkości). Systemy
    bezpieczeństwa muszą być prawidłowo interpretowane przez kierujących
    odruchowo - niemal automatycznie - szczególnie w sytuacjach krytycznych
    i przy zmęczeniu. Dlatego w takim krytycznym wsk. jak licznik prędkości
    takie numery jak odbicie jego wskazań w pionie i w poziomie są po prostu
    zbrodniczym szaleństwem!

    Dlaczego identyczna Java 350 Perak jest sprzedawana również w Czechach?
    Jest na to prosta odp.: Prawdopodobnie niszczą czeskich nacjonalistów.
    Bo widać wydaje im się, że tylko nacjonaliści by chcieli się przejechać
    w słoneczny dzień najładniejszym z krajowych motorów.

    Jakie są moje z tego wnioski? Wnioski moje są b. szerokie. I obejmują
    cały zbiór zasad postępowania z zagranicznymi produktami (w tym z
    książkami i oprogramowaniem). Dlatego zamiast przepisywać wszystko od
    pocz. przytoczę cytat z mojej broszury "Architektura Programów
    Nieuprzywilejowanych":

    "4 Mały Sabotaż
    Mały sabotaż (to nowoczesna odmiana dywersji Szarych Szeregów
    praktykowana współcześnie przez Etycznych Hakierów zatrudnianych przez
    tajną policję) obejmuje m.in.:
    1. Publikowanie opasłych książek i monografii (np. monografie prof.
    Jana Pająka). Zmusza to do pisania własnych skryptów i instrukcji
    (takich jak ta broszura);
    2. Psucie prog. konsoli (brak potrzebnych opcji, np. sed i brak
    przetwarzania blokowego). Zmusza to do pisania własnych narzędzi konsoli
    (np. energo-wymiana z przetwarzaniem linijkowym i blokowym);
    3. Brak polskiej dok. (np. większość dok. sys. Ubuntu 20.04).
    Zmusza to do ogłupiającego tłumaczenia w myślach;
    4. Psucie prog. okienkowych przez brak przestrzegania zasady
    ,,zero-conf" czyli zmuszanie do ogłupiającego, wielokrotnego powtarzania
    tych samych czynności (np. Qt Creator). Zmusza to do prog. własnych
    prog. (np. edytor tekstu Tekstprofan);
    5. Psucie składni i organizacji kodu w j. programowania. (np. brak
    dziedziczenia operatorów w C++). Zmusza to do programowania makr oraz
    parserów kodu źródłowego i generatorów kodu;
    6. Psucie interfejsów bibl. (API) (np. kl. QFile oraz QProcess z
    Qt). Zmusza to to prog. własnych normalnych kl. opakowujących (np. bibl.
    energo-protekcja);
    7. Kasowanie pamięci. (np. o tym co b. chciałem zapamiętać czytając
    dany podręcznik). Zmusza to do programowania prog. w stylu SuperMemo
    (np. Turborety)."

    Spokojnej nocy!
    Jacek Marcin Jaworski

  • 2. Data: 2024-06-03 15:59:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 May 2024 23:15:13 +0200, Jacek Marcin Jaworski wrote:
> [...]
    > niesie kupowanie produktów z importu. Mówimy tu o kupowaniu "wer.
    > eksportowych" jakie się "daje" krajom za granicą. Wer. eksportowe

    Ale o co dokładnie chodzi, bo określenie pierwotnie z czasów PRL.

    Teraz być może nabrało nowego znaczenia, bo faktycznie, przepisy w
    różnych krajach inne.

    > obejmują też licencję na produkcję w kraju (w tym przypadku w odmianie
    > doktryny "Made In India"). Przedstawię problem na przykładzie czeskiego
    > motoru Java 350 Perak. Jest on produkowany na licencji w Indiach. Na

    I chcesz sobie kupić taki indyjski? Czy czeski?
    Czy czeski eksportowy, na indyjski rynek?

> [...]
    > swoich ludzi to co najlepsze a innym dają ogłupiające świecidełka lub po
    > prostu szkodliwy chłam. Java 350 Perak jest ogłupiającym świecidełkiem.

    Pasowało by np do tego, gdyby u nas miał "czysty" silnik z
    katalizatorem, a w Indiach jakiś najtańszy, smrodzący spalinami.
    Ale chyba nie o to Ci chodzi?

> [...]
    >
    > Eksportowa wer. Java 350 Perak: Jednym z motorów, który mnie osobiście
    > zachwycił wizualnie jest motor Java 350 Perak. Na moje oko ma wyborną

    Hm, de gustibus etc .. :-)

    > Jednak w tej "beczce miodu jest łyżka dziegciu". Co to
    > takiego? To licznik prędkości! Jakiś szatański umysł wpadł na pomysł by

    I tylko o licznik chodzi?
    I jest różny na rózne rynki?

    > go odbić w pionie i w poziomie. Zdj. z tym feralnym licznikiem, z
    > 2024-05-30, czw. (dostęp):
    > https://e-jawa.com/files/multimedia/photos/editor/7c
    3361381221a771662180388fcc6988.jpeg

    Nie rozumiem tych pionowych i poziomych odbić? O co chodzi?
    O te 150/160 odwrotnie niż reszta?

    Licznik ma jakby dwie skale ... istotnie troche głupi pomysł i jakby
    niepotrzebny. Moze jedna z nich miała byc w milach/h ?

    Wskazówka zasłania liczby, ale to chyba nie problem, na tyle to się
    kierowca zorientuje.
    A z praktyki - kierowca ma się raczej na drogę patrzec, niż na
    prędkosciomierz.

> [...]
    > i przy zmęczeniu. Dlatego w takim krytycznym wsk. jak licznik prędkości
    > takie numery jak odbicie jego wskazań w pionie i w poziomie są po prostu

    Albo się szybko przyzwyczai. A i tak 150 nie wolno, z wyjątkiem
    Niemiec :-)

    > Dlaczego identyczna Java 350 Perak jest sprzedawana również w Czechach?

    Z takim samym licznikiem? I to zarzut, czy pytanie?

    > Jest na to prosta odp.: Prawdopodobnie niszczą czeskich nacjonalistów.
    > Bo widać wydaje im się, że tylko nacjonaliści by chcieli się przejechać
    > w słoneczny dzień najładniejszym z krajowych motorów.

    A co - chciałbys się przejechac, tylko się rozbijesz z powodu
    szybkosciomierza? :-)

    Ale kto by miał niszczyc czeskich nacjonalistów? Inni czescy
    nacjonalisci?

> [...]
    > 3. Brak polskiej dok. (np. większość dok. sys. Ubuntu 20.04).
    > Zmusza to do ogłupiającego tłumaczenia w myślach;

    Trzeba być biegłym w amerykańskim, jak się chce byc unixowym nerdem
    :-)

    Ale jak ja klnę na MS, za spolszczanie programów ...

    J.