  • 1. Data: 2024-09-17 19:55:37
    Temat: Wybuchające pagery
    Od: Sawik <s...@n...lubie.spamu.invalid>

    Cześć,
    taki news: https://wiadomosci.onet.pl/swiat/potezna-seria-ekspl
    ozji-pagery-hezbollahu-wybuchaly-w-rekach-i-kieszeni
    ach/5nqhfqs

    Macie jakiś pomysł, jak to się stało? Podrzucili im pagery zmodyfikowane
    sprzętowo (z czymś wybuchowym w środku?) czy tylko programowo i zdalnie np.
    doprowadzili do przeładowania akumulatora li-ion? Ciekawa sprawa.

    --
    pozdro

  • 2. Data: 2024-09-17 20:00:41
    Temat: Re: Wybuchające pagery
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.09.2024 o 19:55, Sawik pisze:
> [...]
    > sprzętowo (z czymś wybuchowym w środku?) czy tylko programowo i zdalnie np.
    > doprowadzili do przeładowania akumulatora li-ion? Ciekawa sprawa.

    Przecież masz napisane, że to "wirus". Jak myślisz, kto opracował system
    "PEGASUS"? :D

    --
    Pixel(R)??

  • 3. Data: 2024-09-17 20:18:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Sep 2024 17:55:37 +0000 (UTC), Sawik napisał(a):

> [...]
    > sprzętowo (z czymś wybuchowym w środku?) czy tylko programowo i zdalnie np.
    > doprowadzili do przeładowania akumulatora li-ion? Ciekawa sprawa.

    Tak z ciekawości:
    pagery jeszcze są używane?

    Gdzieś czytałem, że nadal np. służby zdrowia w niektorych krajach używają.
    Ja miałem i używałem gdzieś tak w połowie lat 90-tych, później już zniknęły
    z rynku, przynajmniej w Polsce. SMS-y okazały się nieco wygodniejsze,
    aczkolwiek konfiguracja tychże w sieciach NMT na początku nie była łatwa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2024-09-17 21:20:56
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.09.2024 19:55, Sawik wrote:

    > doprowadzili do przeładowania akumulatora li-ion? Ciekawa sprawa.

    A tamci nic nie wiedzieli i ładowali jak zwykle trzymając w spodniach
    albo w rękach ;)

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2024-09-18 11:12:29
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.09.2024 o 19:55, Sawik pisze:
    > Podrzucili im pagery zmodyfikowane
    > sprzętowo (z czymś wybuchowym w środku?)

    Najprawdopodobniej

    https://niebezpiecznik.pl/post/ciekawy-atak-na-pager
    y-hezbollahu/

    --