  • 1. Data: 2024-07-29 12:08:19
    Temat: Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
    Od: Marek <f...@f...com>

    Może ktoś zna jakiś gotowiec by nie wymyślać koła. Do el. siłownika
    liniowego (taki uniwersalny stosowany do rozkładania foteli, okien
    itp) muszę dorobić wykrywanie przeciążenia. Pomiar prądu silnika
    odpada bo tam jest bardzo duży moment na przekładni i prąd owszem
    ciut rośnie ale dopiero po zbyt znacznej sile jaką chcę wykrywać.
    Widzę to tak, że wystarczy wyłącznik krańcowy (jego sprężyna
    wystarczy tu jako kontra, to ma być delikatne) umocowany w jakieś
    przejściówce mocowanej do uchwytu siłownika, który ma mocowanie
    wahliwie na kształtowniku typu C. Czyli wyłącznik w czymś o co się
    mocowanie siłownika "rozeprze". Wykrywanie przeciążenia musi być
    tylko w kierunku rozpierania siłownika.
    Nie wiem.. jakieś dwa krótkie okrągłe lub kwadratowe profile
    (kwadratowe prostsze do zrobienia otworów po bokach) profile wsuwane
    jeden w drugi i gdzieś w środku wyłącznik który klika jak profile się
    wsuną do końca. Oczywiście z blokada na wysunięcie. Ruch swobodny
    kilka mm na kliknięcie wyłącznika.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-07-29 12:11:35
    Temat: Re: Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 12:08, Marek pisze:
> [...]
    > środku wyłącznik który klika jak profile się wsuną do końca. Oczywiście
    > z blokada na wysunięcie. Ruch swobodny kilka mm na kliknięcie wyłącznika.

    Mechanicznie prościej zamontować tensometr.

    Robert

  • 3. Data: 2024-07-29 13:32:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 12:11:35 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Mechanicznie prościej zamontować tensometr.

    W sensie "czujnik siły"? Pewnie tak, bo sam tensometr to dopiero
    ćwierćprodukt.
    Jakies strasznie tanie czujnik mają chinczycy, bo jesli potrafią
    zrobić wagę z 4 czujnikami w kazdej nóżce i to za 5-10$, to szacunek.

    Z drugiej strony - jeśli to ma być zabezpieczenie, to istotnie jakas
    spręzyna i wyłącznik. Może być na mocowaniu siłownika, albo na
    mocowaniu silnika, czy nawet przekładni ...

    J.

  • 4. Data: 2024-07-30 00:15:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > środku wyłącznik który klika jak profile się wsuną do końca. Oczywiście
    > z blokada na wysunięcie. Ruch swobodny kilka mm na kliknięcie wyłącznika.

    Przeanalizuj, jak działa zapalnik naciskowy. Tam jest kulka podparta
    sprężynką, która jest w otworku obudowy. Sprężyna podpierająca zapalnik
    jest liniowa. Jak nacisk przekroczy6 zaprogramowany, to dopiero kulka
    sprzęga to z korpusem - i u Ciebie zaświeci kontrolka - bo mina
    wybucha, ale chyba ne o to chodzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-08-02 12:44:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jul 2024 00:15:53 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Przeanalizuj, jak działa zapalnik naciskowy.

    Zrobiłem to ze zwykłego prostokątnego zawiasu meblowego. Jedna
    sprężyna, śruba blokująca rozwarcie i przełącznik tact. Działa jak
    należy.

    --
    Marek