-
1. Data: 2012-02-05 12:50:44
Temat: Grzałka bloku silnika
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-c
hrysler-volvo-i2074164558.html
A co by było, jakby wstawić np. w miske olejową coś takiego?
http://allegro.pl/grzalka-lazienkowa-600w-gw-door-to
-door-promocja-i2096204726.html
albo taniej:
http://allegro.pl/grzalka-elektryczna-300w-i20735381
77.html
Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.
Co Wy na to? :)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
mafia-look-IDvheh.html
-
2. Data: 2012-02-05 16:08:29
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: nadir <n...@h...org>
> Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.
>
> Co Wy na to? :)
Bez działającej pompy oleju zagrzeje się tylko olej w misce.
Może trochę blok, ale o głowicy zapomnij.
-
3. Data: 2012-02-05 19:16:32
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-02-05 17:08, nadir pisze:
>> Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.
>>
>> Co Wy na to? :)
>
> Bez działającej pompy oleju zagrzeje się tylko olej w misce.
> Może trochę blok, ale o głowicy zapomnij.
Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
ogrzewanie dzialalo?
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
mafia-look-IDvheh.html
-
4. Data: 2012-02-05 19:22:17
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: Albercik <n...@g...pl>
W dniu 05.02.2012 20:16, v...@i...pl pisze:
>
> Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
> ogrzewanie dzialalo?
>
nie, bo silnik nie jest cały zalany olejem. Jest go tam jakieś ~4..6
litry i na postoju cały jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu że
ciepły olej ułatwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne smarowanie.
-
5. Data: 2012-02-05 20:02:29
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-02-05 20:22, Albercik pisze:
> W dniu 05.02.2012 20:16, v...@i...pl pisze:
>>
>> Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
>> ogrzewanie dzialalo?
>>
>
> nie, bo silnik nie jest cały zalany olejem. Jest go tam jakieś ~4..6
> litry i na postoju cały jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu że
> ciepły olej ułatwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne
> smarowanie.
W sumie tak. Czy na pewno caly jest w misce tego nie bylbym taki 100%
pewien.
No ale te srednio 5L jak sie nagrzeje do sensownej temperatury to
przenosi cieplo na stal/zeliwo i to rozchodzi sie chyba. Tylko pytanie,
czy nie za duze straty ciepla beda przy -15st.C. No ale taka grzalke
lazienkowa 600-740W jak od grzejnikow drabinkowych jakby wstawic? :)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
mafia-look-IDvheh.html
-
6. Data: 2012-02-05 20:16:44
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: Padre <P...@n...net>
W dniu 2012-02-05 13:50, v...@i...pl pisze:
> Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
>
Najlepsze są grzałki DEFY wstawiane w blok silnika, ja używam jednak
grzałki na przewodzie chłodziwa miedzy chłodnicą a silnikiem ale to
tylko z powodu wyjątkowo trudnego dostępu w moim aucie do otworu w bloku
silnika w którym można ją zamontować. Po 2 godzinach grzania przy -20C
głowica jest na tyle ciepła że moje stare gaźnikowe auto odpala jak przy
dodatniej temperaturze zaś do -10C - -12C odpalam na samym LPG bez
problemu. Parownik nie zdąży zamarznąć bo za moment napłynie do niego
ciepła woda. Podgrzewanie oleju poprawia smarowanie i zmniejsza zużycie
silnika ale nie pomaga w odpaleniu jest dobre do nowego auta z wtryskiem
które do -25 odpala bez problemu, grzałki oleju są również zakładane do
skrzyń biegów tam gdzie rano -40 nie jest niczym wyjątkowym. Wada
grzałki w przewodzie chłodzenia jest konieczność wywiercenia w
termostacie 3mm otworu który opóźnia nagrzanie silnika po uruchomieniu i
w większe mrozy trzeba częściowo osłonić chłodnicę żeby przy szybkiej
jeździe nie wychłodzić silnika poniżej optymalnej temperatury. Kiedy
grzałka jest w bloku taki problem nie występuje.
Wkrótce zmieniam auto i tym razem postanowiłem zainwestować w kompletny
system DEFA z automatyczną ładowarką akumulatora i ogrzewaniem kabiny i
grzałką w blok, z elektronicznym programatorem tylko w wersji bez pilota
bo to moim zdaniem wydatek zbędny.
-
7. Data: 2012-02-05 23:09:09
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla
grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania. A ze wpasowac taka
zwykla w blok nie bedzie zbyt latwo, a w misce olejowej przewiercic
dziure jest duzo latwiej - stad moje rozwazania. Ale chyba faktycznie
nie warto sie bawic. Przed nastepna zima chyba sobie taka zafunduje, bo
te -25 juz mnie wkurza ;)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
mafia-look-IDvheh.html
-
8. Data: 2012-02-06 01:20:53
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2012-02-06 00:09, v...@i...pl pisze:
> Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla
> grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania. A ze wpasowac taka
> zwykla w blok nie bedzie zbyt latwo, a w misce olejowej przewiercic
> dziure jest duzo latwiej - stad moje rozwazania. Ale chyba faktycznie
> nie warto sie bawic. Przed nastepna zima chyba sobie taka zafunduje, bo
> te -25 juz mnie wkurza ;)
>
Najłatwiej to niczego nie wiercić, a dodać grzałkę wody + pompę obiegu
wody, wpięte do bloku, przed termostatem. Trójniki na gumowych wężach to
chyba najmniejsze zło i ingerencja.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
9. Data: 2012-02-06 16:27:12
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-02-06 02:20, BartekK pisze:
>>
> Najłatwiej to niczego nie wiercić, a dodać grzałkę wody + pompę obiegu
> wody, wpięte do bloku, przed termostatem. Trójniki na gumowych wężach to
> chyba najmniejsze zło i ingerencja.
>
Prob;lem pojawia sie w momencie, jak termostat jest bezposrednio do
bloku przykrecony i nie ma gdzie tego dodatkowego weza wpiac...
Ale pomysl tak czy siak jakis jest. Ale wtedy ogrzewacz przeplywowy? Czy
np. probowac dodatkowy zbiornik np.5L i w to grzalke wrzucic i pompke
taka akwariowa. ? :)
Moze cos ciekawego sie nam z tego "urodzi" bo im dluzszy mroz tym
bardziej mnie kusi. :)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
mafia-look-IDvheh.html
-
10. Data: 2012-02-06 18:09:37
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: Padre <P...@n...net>
W dniu 2012-02-06 00:09, v...@i...pl pisze:
> Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla
> grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania.
Niby tak ale w samochodzie w komorze silnika obok paliwa nie jest zbyt
przyjemnie montować zwykłą grzałkę w której połączenie kabla z elementem
grzejnym jest zalane gównianym tworzywem termoplastycznym zapewne
doskonale palnym w przypadku powstania problemów. Ja jak pisałem mam
właśnie taką rzemieślniczą przepływowa, póki wszystko jest OK, działa
doskonale ale wystarczy niewielkie zapowietrzenie układu chłodzenia,
żeby nie ruszyła konwekcja, płyn zaczyna wrzeć, tworzy się bąbel gazu,
grzałka rozgrzewa się do wysokiej temperatury i zaczyna się wytapiać
uchwyt, dalszy scenariusz jest mało przyjemny. Grzałka DEFY jest
wykonana z założeniem pracy w komorze silnika, złącza są z odpowiedniego
tworzywa a kable w metalowych peszlach.