  • 1. Data: 2024-09-16 12:56:49
    Temat: powodz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Kłodzko po powodzi

    https://www.youtube.com/watch?v=fmutoqTyrJk
    https://www.youtube.com/watch?v=sggvtUCcon0

    Kosciół zalany - normalne.
    Szyby wystawowe wybite - normalne.

    Smieci na ulicach - normalne.

    Ale co im tak bruk z ulic zmyło, przecież tam chyba nie było silnego
    prądu, a nawet jesli, to nie tak łatwo kostkę z drogi wyrwać.

    J.

  • 2. Data: 2024-09-16 20:07:27
    Temat: Re: powodz
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 16.09.2024 o 12:56, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Ale co im tak bruk z ulic zmyło, przecież tam chyba nie było silnego
    > prądu, a nawet jesli, to nie tak łatwo kostkę z drogi wyrwać.

    Jedną kostkę wyrwało i reszta poszła już łatwo?

    PD

  • 3. Data: 2024-09-16 20:15:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 20:07:27 +0200, PD wrote:

    > Jedną kostkę wyrwało i reszta poszła już łatwo?

    Moze i tak, ale też trochę wątpię, aby był taki szybki prąd w środku
    miasta.

    Najbardziej to podejrzewam, ze jakiś remont tam robili, i sami
    rozkopali :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-09-16 20:35:40
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 16.09.2024 o 20:15, J.F pisze:

    > Moze i tak, ale też trochę wątpię, aby był taki szybki prąd w środku
    > miasta.
    >
    > Najbardziej to podejrzewam, ze jakiś remont tam robili, i sami
    > rozkopali :-)

    Możliwe. Ale tak sobie myślę, kosteczka równo ułożona jedna przy
    drugiej, nic się nie zazębia jak w kostce bauma. Wyjmiesz jedną to z
    drugą już łatwo. Wyjmiesz drugą, którą już łatwo, to dwie następne
    jeszcze łatwiej. To nie koryto kamienistej rzeki górskiej, gdzie
    kamienie klinują się same o siebie i im większy nurt tym bardziej się
    klinują (wymyśliłem to sobie jak by co ;) ). A tam nie musiał być jakiś
    mega nurt, sporo "wybijaków" płynęło w tej wodzie.

    PD

  • 5. Data: 2024-09-16 21:14:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 20:35:40 +0200, PD wrote:

> [...]
    > klinują (wymyśliłem to sobie jak by co ;) ). A tam nie musiał być jakiś
    > mega nurt, sporo "wybijaków" płynęło w tej wodzie.

    Ale nadal taka kostka ciężka jest, szczególnie, ze tam rozmiar chyba
    średni, i musi być odpowiednio duża prędkość wody, aby ruszyć.
    A chyba nie było, przez miasto.

    J.

    P.S. smieciowisko na moscie robi wrażenie
    https://youtu.be/hEJj0JkASB4?t=702

    Solidna robota, że im tego nie zmyło.

  • 6. Data: 2024-09-16 23:35:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2024 o 21:14, J.F pisze:
    > Ale nadal taka kostka ciężka jest, szczególnie, ze tam rozmiar chyba
    > średni, i musi być odpowiednio duża prędkość wody, aby ruszyć.
    > A chyba nie było, przez miasto.

    Jakaś tablica reklamowa, ławka, czy inne przytwierdzone do podłoża
    ustrojstwo, które woda mogła wykarczować. To podważyło kostkę, a potem,
    to już tradycyjnie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-09-16 23:44:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 23:35:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jakaś tablica reklamowa, ławka, czy inne przytwierdzone do podłoża
    > ustrojstwo, które woda mogła wykarczować. To podważyło kostkę, a potem,

    Jedną czy kilka moglo tak wyrwac, ale wydaje mi się, że tam nic
    takiego nie było - a słupki i latarnie to akurat dumnie stoją ...

    > to już tradycyjnie.

    Ale dalej wydaje mi się, że tam nie było tak dużej prędkości wody, aby
    było "tradycyjnie" ...

    J.

  • 8. Data: 2024-09-17 20:55:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Sep 2024 23:44:05 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > takiego nie było - a słupki i latarnie to akurat dumnie stoją ...

    > Ale dalej wydaje mi się, że tam nie było tak dużej prędkości wody, aby

    Podmycie podłoża od spodu?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2024-09-18 12:12:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Sep 2024 20:55:35 +0200, Adam wrote:

    > Podmycie podłoża od spodu?

    Może i tak, ale skąd?

    Albo jeszcze inaczej - woda wpłynęła w podłoże od spodu, pod
    cisnieniem, i podniosła kostki.

    Ale to by chyba jakies horendalne ilości musiały być.
    Wody akurat nie zabrakło, ale musiała by tam szybko i z daleka
    wpływać.

    Nieszczelna kanalizacja? Raczej nie wygląda, rur nie odkryło.

    J.