  • 1. Data: 2024-06-24 11:06:25
    Temat: Przenośny zbiornik ciśnieniowy
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    czasem przydałby się przenośny zbiornik ciśnieniowy, takie coś co czasem
    widuję u mechaników samochodowych. Wygląda to jak 3 kg butla gazowa.
    Nijak znaleźć nie mogę gotowca, google wypluwa wszelkiej maści
    inflatory. Nie dało by się czegoś takiego uskutecznić z tego co
    występuje pół darmo w przyrodzie, np. z gaśnicy ? Pytam bo podejrzewam
    że problem tkwi w dziwacznych gwintach. Pojemność rzędu 10 litrów,
    ciśnienie maks. 10 bar.

    Chociaż, na A. takie inflatory 9 litrów aktualnie są po 200 pln, a w
    komplecie jest zawór bezpieczeństwa, króćce, manometr - może nie warto
    rzeźbić samemu ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2024-06-24 12:08:08
    Temat: Re: Przenośny zbiornik ciśnieniowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 11:06, PeJot pisze:

    > czasem przydałby się przenośny zbiornik ciśnieniowy

    Ja mam butle po helu od balonów. Za grosze ludzie to sprzedają.
    Nawet gwint jest jakiś standardowy, ale trzeba trochę "zaworu" odciąć.

    Robert

  • 3. Data: 2024-06-24 12:34:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jun 2024 11:06:25 +0200, PeJot wrote:
    > czasem przydałby się przenośny zbiornik ciśnieniowy, takie coś co czasem
    > widuję u mechaników samochodowych. Wygląda to jak 3 kg butla gazowa.

    Widziałem kiedy na niemieckiej stacji, zanosiło się powietrze z
    kompresora do samochodu :-)

    > Nijak znaleźć nie mogę gotowca, google wypluwa wszelkiej maści
    > inflatory. Nie dało by się czegoś takiego uskutecznić z tego co
    > występuje pół darmo w przyrodzie, np. z gaśnicy ?

    Ze śniegowej, pewnie z propan-butan, są małe butle na różne gazy,
    ale raczej drogie, są jakies jednorazowe butle na hel.

> [...]
    >
    > Chociaż, na A. takie inflatory 9 litrów aktualnie są po 200 pln, a w
    > komplecie jest zawór bezpieczeństwa, króćce, manometr - może nie warto

    No własnie, może nie warto?

    Przy czym jesli dobrze widzę, to te z allegro mają szeroką dyszę, i
    chyba słuzą do zakładania opon na felgi - gdzie potrzebny jest mocny i
    szybki "impuls" powietrza.

    https://www.youtube.com/watch?v=bQO4JbepBEA

    J.

  • 4. Data: 2024-06-24 12:53:37
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Ja mam butle po helu od balonów. Za grosze ludzie to sprzedają.
    > Nawet gwint jest jakiś standardowy, ale trzeba trochę "zaworu" odciąć.

    Miałem toto w rękach, ale zawór wyglądał na niedemontowalny i nijak się
    nie dało zainstalować typowego szybkozłącza pneumatycznego.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2024-06-24 13:08:35
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 12:34, J.F pisze:

    > Widziałem kiedy na niemieckiej stacji, zanosiło się powietrze z
    > kompresora do samochodu :-)

    O to się rozchodzi między innymi :)

    > Ze śniegowej, pewnie z propan-butan, są małe butle na różne gazy,
    > ale raczej drogie, są jakies jednorazowe butle na hel.

    Dziwne gwinty, może i typowe dla tych zastosowań, ale trudno o
    przejściówki na G 1/2".

    > No własnie, może nie warto?
    >
    > Przy czym jesli dobrze widzę, to te z allegro mają szeroką dyszę, i
    > chyba słuzą do zakładania opon na felgi - gdzie potrzebny jest mocny i
    > szybki "impuls" powietrza.

    Ale mają też zwyczajne szybkozłącze pneumatyczne. A tę szeroką dyszę
    idzie chyba zdemontować razem z zaworem i zaślepić.

    A tak BTW, ale w temacie: spotkałem się z takim poglądem, że typowe
    powietrze z amatorskiej sprężarki *nie nadaje* się pompowania
    wysokociśnieniowych kół rowerowych, gdzie idzie 8-10 barów. Chodzi o to
    że takie powietrze zawiera jeszcze takie ilości oleju, które potrafią
    degradować wysokociśnieniową dętkę od środka. Jak dla mnie wygląda to
    sensownie. Jeżeli tak, to jaki zastosować skuteczny odolejacz, może być
    DIY ? Słyszałem o wynalazkach z koksem, węglem drzewnym czy czymś takim.

    Z drugiej strony takie dętki i tak wytrzymują maks. 2 sezony, łatki nie
    trzymają przy takich ciśnieniach.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2024-06-24 13:34:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jun 2024 13:08:35 +0200, PeJot wrote:
> [...]

    > że takie powietrze zawiera jeszcze takie ilości oleju, które potrafią
    > degradować wysokociśnieniową dętkę od środka. Jak dla mnie wygląda to

    Brzmi sensownie, ale nie wiemy na ile dętka wrażliwa, a różne są.

    Pompkę czym smarujesz ?

    Hm ... a czym pompujesz? :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-06-24 14:27:14
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 13:34, J.F pisze:

    > Brzmi sensownie, ale nie wiemy na ile dętka wrażliwa, a różne są.
    >
    > Pompkę czym smarujesz ?

    W zasadzie używam wyłącznie sprężarki, pompka tylko w sytuacjach awaryjnych.

    > Hm ... a czym pompujesz? :-)

    J.w. Ale i tak wysokociśnieniowa dętka załatana na trasie służy do
    dojechania do domu, a potem niestety do kosza, bo nie trzyma ciśnienia.
    Może i łatki/klej typu chińskie gónwo, ale mają prawo nie trzymać przy
    takich ciśnieniach.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2024-06-24 17:24:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 12:53, PeJot pisze:

    > Miałem toto w rękach, ale zawór wyglądał na niedemontowalny i nijak się
    > nie dało zainstalować typowego szybkozłącza pneumatycznego.

    Bez problemu.
    https://prnt.sc/aIsjFCv9IgaS
    Tylko trzeba siłować krawędź tego oryginalnego zaworu. W środku jest
    standardowy gwint.

    Robert