  • 1. Data: 2024-07-07 12:20:46
    Temat: Stojak do wiertarki
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    czy jest w stanie ktoś polecić sprawdzony model *stojaka do wiertarki*,
    taki do okazjonalnego dłubania w przydomowym warsztacie ? Gdybym miał
    miejsce ( i poterzby ) szukałbym małej wiertarki kolumnowej. Zależy mi
    na tym by stojak był odpowiednio sztywny. Na A. polecane są pewne
    modele, ale do tuningu, np. wymiana kolumny na pełną. Ktoś coś poleci i
    poprze doświadczeniem ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2024-07-07 13:12:00
    Temat: Re: Stojak do wiertarki
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 12:20, PeJot pisze:
> [...]
    > na tym by stojak był odpowiednio sztywny. Na A. polecane są pewne
    > modele, ale do tuningu, np. wymiana kolumny na pełną. Ktoś coś poleci i

    Miałem wiele i wszystko jeden czort. Czyli brać tanie z grubą rurą.
    A jak chcesz przeskok w precyzji i nie wydać tysięcy to:
    https://youtu.be/mJqtx0jKxbU?si=jbSgc4tAS2mmwmjv

    Robert

  • 3. Data: 2024-07-07 14:40:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Miałem wiele i wszystko jeden czort. Czyli brać tanie z grubą rurą.

    Czyli kupować na kilogramy :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2024-07-08 06:15:54
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-07 07:40, PeJot wrote:

    > Czyli kupować na kilogramy :)

    Kup jakas dedre czy inny taki chinski cos.
    Zanim sie zdecydujesz poplanuj sobie nieco warsztat tak aby ci
    przypasowala bo mimo ze one na jedno kopyto to czasem sie detalami roznia.

    Te uchwyty do ktorych sie wiertarke wpina sa niewiele warte. Mialem
    jeden ale kumpel nawet za darmo nie chcial jak mu zaproponowalem.

    Kup normalna kolumnowa z obracanym stolem i dorob se nieco
    pomocnikow/uchwytow do tego.

    Te chinskie maszyny maja felery wiec sie naszykuj ze beda mialy jakies
    problemy. Wiekszosc da sie doprowadzic do znosnego stanu ale moze sie
    nie udac. Licz sie z taka ewentualnoscia. Moze byc warto kupic w
    obi/casto choc moze sie udac kupic ok na allegro.

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2024-07-08 16:00:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 08.07.2024 o 06:15, ptoki pisze:

    > Kup normalna kolumnowa z obracanym stolem i dorob se nieco
    > pomocnikow/uchwytow do tego.

    Jak pisałem, nie mam aż takich potrzeb. W razie potrzeby mam dostęp do
    wiertarki kolumnowej, a w warsztacie nie robię aż tak zaawansowanych
    projektów.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2024-07-09 19:02:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 08.07.2024 o 06:15, ptoki pisze:

    > Kup jakas dedre czy inny taki chinski cos.

    Widziałem i macałem Dedrę i jakieś inne chińskie wiertarki kolumnowe i
    ZTCW toto na dzień dobry miało luzy na wrzecionie, a tego stuningować
    się raczej nie da. Jeżeli już to raczej szukałbym starej małej
    przemysłowej wiertarki kolumnowej do remontu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2024-07-09 19:19:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.07.2024 o 19:02, PeJot pisze:

> [...]
    > się raczej nie da. Jeżeli już to raczej szukałbym starej małej
    > przemysłowej wiertarki kolumnowej do remontu.

    Tak, ale one trzymają cenę, nawet te rozklekotane. Słynna WS-15.
    A remont ich nie polega na dokręceniu śrub, trochę trzeba wydać.

    Robert

  • 8. Data: 2024-07-09 20:54:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Tak, ale one trzymają cenę, nawet te rozklekotane. Słynna WS-15.
    > A remont ich nie polega na dokręceniu śrub, trochę trzeba wydać.

    A konkretnie co im dolega ? Luzy na wrzecionie ? Może bym się i skusił,
    kwestia ceny i stanu technicznego.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2024-07-09 21:46:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.07.2024 o 20:54, PeJot pisze:

    > A konkretnie co im dolega ? Luzy na wrzecionie ? Może bym się i skusił,
    > kwestia ceny i stanu technicznego.

    Najwięcej zachodu z pinolą. Ale to jak chwycisz w ręce dopiero wiadomo
    jak duży ma luz.
    https://www.cnc.info.pl/luz-pinoli-w-ws15-t31908.htm

    Robert

  • 10. Data: 2024-07-10 06:08:21
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-09 12:02, PeJot wrote:

> [...]
    > się raczej nie da. Jeżeli już to raczej szukałbym starej małej
    > przemysłowej wiertarki kolumnowej do remontu.

    Heh, widze ze eskalujesz wydatki :)

    Te dedrowe sa ok do zastosowan domowych czy hobbystycznych. Nawet z
    luzami czy innymi niedorobami.

    W porownaniu do recznej to nawet taka felerna stojaca jest lepsza.

    A profesjonalne to tak jak Robert pisze, inny pulap cenowy.

    Nic innego nie wykombinujesz jesli sam se nie zrobisz tak jak Matthias
    Wandel.

    --
    Lukasz