  • Data: 2012-02-06 19:26:00
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-06 19:13, Jackare pisze:

    > Akurat taką grzałkę to bez sensu. Lepiej grzałkę taką jak do grilla
    > służącego do podgrzewania placków kebabowych. Taki grill to żeliwna
    > płyta a do niej na styk jest przyłożona grzałka w kształcie fali czy
    > liter VW.
    > I rozgrzewa całą płytę i łatwe do zamocowania zwykłym paskiem blachy
    > przez to VW i jedną śrubą.

    I co? To do glowicy dokrecic na styk? Jak podlacze pod 230V to szlag nie
    trafi mi jakiejs elektroniki w aucie? Albo prad poplynie przez glowice
    zamiast przez grzalke, bo mniejszy opor bedzie w aluminium.
    Czy zle mysle?

    > Rozgrzany olej doprowadzony do zimnego silnika natychmiast odda swą
    > temperaturę kilkudziesięciu kilogramom metalu i tyle z tego bedzie.

    Na tym chyba polega wlasnie ogrzewanie? Ze cialo o wyzszej temperaturze
    oddaje energie cieplna do ciala o nizszej temperaturze, przez co to
    pierwsze robi sie zimniejsze a to drugie cieplejsze.

    > Lepiej grzać silnik poprzez grzanie płynu chłodniczego a jeszcze lepiej
    > utrzymywać temperaturę silnika już rozgrzanego, np po jeździe.

    Ale ja samochodu uzywam ostatnio raz na 2 tyg. - i co, jak zgasze mam od
    razu do kontaktu podlaczac? Roziwazanie moze by sie w PKSie sprawdzilo,
    u mnie nie tedy droga.

    Pzdr

    --
    venioo -> GG:198909