    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: COB z telefonu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 29 Jun 2021 10:15:52 +0200

    On Mon, 28 Jun 2021 21:47:11 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Tak? Gdzie na tak niskie napięcia? Te co widziałem to kilkadziesiąt V
    > minimum.
    > https://www.elmark.com.pl/sklep/zasilacze-led-stalop
    radowe?gclid=Cj0KCQjw5uWGBhCTARIsAL70sLK3gZBWXTp7V89
    yYJBgD1-dKPSra9yXKqBn0QdIxflTgFHFRWTIzZYaAmPyEALw_wc

    A chcesz jedna taka diode, czy wiecej ?

    > Ten COB ma zastąpić tego ze zdjęcia.
    > https://server706701.nazwa.pl/wordpress/wpn_RobWan_s
    trona_www/wp-content/uploads/2021/06/A-2048x1152.jpg

    Aa, czyli jedna :-)

    > Ja to chcę wykorzystać (po usunięciu loga) jako oświetlenie "dzieła
    > sztuki". Ma być ukryte w podstawie, a optyka daje ładny stożek światła.

    > Dlatego pytam, może ktoś oszacuje ile lumenów ma ten COB z tel?

    Raczej moc oszacuje - ~3.5V, i ile by, tam dal ... nie wiecej niz
    0.5A. czyli tak powiedzmy 0.7-1.5W, jak sie postarali to moze byc
    70-150 lm, a jak sie nie starali, to polowa tego ..

    > To będzie punkt wyjścia do zakupu kilka COB'ów do testów.
    > Bo może ten jest o rząd za duży?
    > https://www.tme.eu/pl/details/ltpl-m03622zs30-t0/dio
    dy-led-mocy-biale-cob/liteon/

    Zawsze mozesz zasilic mniejszym pradem, bedzie sie mniej grzal.
    Tylko popatrz - to ma 12 diod szeregowo. Napiecie zasilania ok 38V.
    No to juz wiadomo, czemu zasilacze do oswietlenia maja tak "duze"
    napiecie.

    Tylko ... dioda Cree do tego projektorka ma niewielkie wymiary zrodla,
    na oko 2x2 mm? Ten modul COB ma srednice 9mm. Stozek swiatla z
    projektorka bedzie 4x szerszy.

    Popatrz na latarki - moze znajdziesz jakas ladna i zasilanie od razu
    4.5V, lub 3V :-)

    Bo jeszcze masz takie cos
    https://allegro.pl/oferta/zarowki-2szt-h1-led-cob-80
    00lm-16000lm-72w-canbus-7489605051
    https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-k1-72w-cob-
    mocne-zestaw-16000-lm-8912890493

    Swiatla ... od ch* :-), zasilanie napieciowe.
    Wymiary promiennika - male, szczegolnie drugiego, ale chyba sa dwa.
    Tylko trzeba by w tym pogrzebac, zeby mniej mocy bylo, ale bez
    wentylatora.

    J.