  • Data: 2021-06-29 16:36:09
    Temat: Re: COB z telefonu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Jun 2021 16:28:13 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Tego nie wiedziałem. Sądziłem, że co jakiś czas robią próbę i wyszukują
    > optymalny punkt pracy i nie miałem bladego pojęcia gdzie w praktyce go
    > znajdują.
    > Jeśli praktyka pokazuje, że optymalne odbieranie energii jest przy
    > napięciu 30V to znaczy, że należy zrobić obciążenie o ch-ce diody Zenera.

    Chyba to nie jest az tak proste. Ale moze mniej niz nic.

    > Połączone w szereg diody będą dość odległe od 'Zenera'. Jak przy 10A
    > będzie 30V to przy 1A spodziewałbym się np 20V (ale to jest strzał).

    > Zamiana prądu DC na ciepło akurat odbywa się z mniej więcej 100%
    > sprawnością i wszystko jedno jakie elementy się grzeją.

    a zamiast wielu diod mozna uzyc tranzystora, ze stabilizacja napiecia
    czy jakas ciekawsza.

    > Diody na większe
    > prądy daje się przykręcać do radiatorów. Problem tylko, że chyba mają
    > kontakt z radiatorem - czyli przykręcenie do wspólnego radiatora
    > wymagało by masy podkładek izolacyjnych.

    To jedno, a drugie - wode chcemy grzac. Przydaloby sie miec dobry
    kontakt termiczny z wodą, i dobra izolacje do otoczenia.

    Taka "grzalke diodową" w calosci zanurzoną?
    Moze jednak lepsze kilka mniejszych grzalek oporowych, sprytnie
    przelaczanych.
    Bo przetwornice ... umiarkowany sens widze.

    No chyba, ze dorzucic do paneli troche kondensatorow, a grzalki to PWM
    na wysokiej czestotliwosci ...

    J.