  • Data: 2021-06-29 18:53:08
    Temat: Re: COB z telefonu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Desoft napisał:

    > Jak gra?
    > Przecież sprawność wynosi 50% a dokładnie tyle powinna wynosić.
    > W tym punkcie jest oddawane najwięcej energii do obciążenia.

    O to właśnie chodzi. I tylko o to, bez wdawania się w definicje
    sprawności.

    > A że słońce raz mniej, raz więcej, to nie ma stałego punktu - stałego
    > obciążenia.

    To zostało wprost powiedziane. I z tego powodu szukamy jakiegoś
    rozwiązania.

    > Czyli potrzebne Ci Volty, Ampery Cię nie interesują?

    Potrzebuję, żeby napięcie na zaciskach nie spadło poniżej określonego
    poziomu. Łańcuch diod powinien to gwarantować. A jeśli ich rezystancja
    wewnętrzna nie będzie za duża, to amperów popłynie tyle, ile słoneczko
    potrafi dać.

    > Raczej dałbym zamiast diód tranzystory.

    A ile zapłacę za taki tranzystor? Przypominam, że chodzi o moc rzędu
    1,5 kW. Na trzystu diodach (po 20 groszy sztuka) połączonych w szereg
    wygląda to realnie.

    --
    Jarek