  • Data: 2021-06-29 18:51:18
    Temat: Re: COB z telefonu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mam duże doświadczenie praktyczne z diodami. W zasadzie główną ich
    zaletą jest rozproszone światło. tanio i dobrze. Ze skupionym, punktowym
    nie będzie dobrze albo nie będzie tanio. bez matematyki, ale bez
    wróżenia, oszacujmy na podstawie tego co jest wokół nas. kilkuwatowe
    żarówki diodowe padają jak muchy, bo nie moga oddawać ciepła przy
    wielkości coba - jak paznokieć i kilku watach mocy. latarki rowerowe
    mają 3-10wat mocy i metalowe obudowy po pół godzinie są tak gorące że
    cieżko jest je w ręce trzymać. podlinkwany cob ma 24 waty? Że jak?
    chłodzony ciekłym azotem chyba.
    diodka z telefonu na moje oko ma około 1wata, co łatwo sprawdzisz jak
    masz telefon z wyjmowaną baterią i miernik. tanio mocniejszą diodkę z
    całym sterownikiem dostaniesz ze starej latarki rowerowej, jak nie masz
    skąd - mogę Ci coś poszukać i wysłać.
    PRzy mocach w okolicy 1 W i wyżej nie ryzykowałbym zasilania stałym
    napięciem.
    ToMasz