  • Data: 2015-11-17 16:50:24
    Temat: Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToTylkoJa" napisał w wiadomości grup
    >W elektronicznym rozwiązaniu mamy dwie cewki z podwójnym
    >wyjściem obsługującą cylindry parami np 1-4 i 2-3. Za przerywacz robi
    >czujnik położenia wału (angielska chyba CPS) z elektroniką która

    Albo CKPS, bo walek rozrzadu tez na C - Camshaft.

    >odpowiednio obrabia ten sygnał. Ale co robi za rozdzielacz. Co
    >decyduje
    >która para cylindrów dostaje iskrę. W znalezionych opisach sposobu
    >działania zapłonu pojawia się czujnik położenia wałków rozrządu. Taki
    >czujnik rzeczywiście może decydować która para ma dostać iskrę. Ale
    >co
    >jeśli takiego czujnika nie ma?

    Nie trzeba go. Cewki generuja iskry na przemian, co pol obrotu walu.
    Jedna cewka daje iskre rownoczesnie na dwoch swiecach, i w jednym
    cylindrze jest to akurat wtedy gdy trzeba, a w drugim nie przeszkadza,
    bo sie tam wydech konczy.
    A i tak niektore samochody z takimi cewkami maja drugi czujnik na
    walku rozrzadu, zupelnie nie wiadomo po co. Awaryjny, jak ten na wale
    zawiedzie ?

    Jest potrzebny w autach z 4 cewkami (kazda na jedna swiece), oraz z 4
    wtryskiwaczami ... o ile nie sa polaczone w pary ...

    Problemem za to jest, jak wykryc w ktorej polowce jest wal.
    I tu nie wiem - inny rozklad naciec ?

    Bo np tu sugeruja symetryczny rozklad naciec
    http://www.autozone.com/repairguides/Chrysler-Front-
    Wheel-Drive-Cars-4-CYL-1981-1995-Repair-Information/
    1988-96-ELECTRONIC-DISTRIBUTOR-IGNITION-SYSTEMS/Gene
    ral-Information/_/P-0900c152802514de

    czy tu
    http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?
    472245-04-Grand-Crank-position-Sensor-quot-I-Need-He
    lp-quot
    To jest V6, wiec 3 zaplony na obrot - ale musi wiedziec ktory z
    trzech.

    Posluguja sie dodatkowym czujnikiem ?
    Inny rozklad naciec, to niewywazone kolo ...

    J.