eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym. › Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
  • Data: 2015-11-19 13:19:49
    Temat: Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Adam Wysocki wrote:

    > ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm> wrote:
    >
    >> cylindry. W elektronicznym rozwiązaniu mamy dwie cewki z podwójnym
    >> wyjściem obsługującą cylindry parami np 1-4 i 2-3.
    >
    > Czasem dwie, czasem cztery. Jesli sa dwie, to rozwiazanie to nazywa sie
    > wasted spark.
    >
    >> Za przerywacz robi czujnik położenia wału (angielska chyba CPS)
    >
    > Ja spotkalem sie z okresleniami CKP (w odroznieniu od CMP na rozrzadzie).
    >
    >> Co decyduje która para cylindrów dostaje iskrę.
    >
    > W znanych mi systemach zawsze byl czujnik na rozrzadzie, nazywany tez
    > czasami czujnikiem fazy, chyba zeby mniej intuicyjnie bylo. Wiem ze
    > Hayabusa potrzebuje sygnalu od niego tylko podczas odpalania, jak silnik
    > juz chodzi to mozna go odpiac - wyskoczy blad, ale komputer sobie wtedy
    > juz wylicza z czujnika na wale.
    >
    > Tez nie bardzo sobie wyobrazam, jak mialoby to dzialac bez CMP, przeciez
    > wal kreci sie 2x szybciej niz rozrzad...
    >
    Też sobie nie wyobrażałem ale oświecony przez kolegów już mogę to wyjaśnić.
    Ja zastanawiając się jak działa ten system w ogóle nie pomyślałem, że
    przecież producent silnika wie/decyduje o kształcie wału korbowego.
    Konkretnie o przesunięciu kątowym pomiędzy kolejnymi 'korbami'. I to jest
    kluczowy punkt. Jeśli kąt kolejnych 'wykorbień' to 0,180,180, 0 to zawsze
    mamy dwie pary tłoków ruszających się w tą samą stronę. Czyli jedna para ma
    sprężanie/wydech i tu może być iskra(w obu cylindrach naraz) a druga
    ssanie/pracę. Druga para będzie miała taką samą sytuację za 180 stopni.
    Wydaje mi się że gdyby 'wykorbienia' były ułożone 0,90,180,270 , to wtedy
    potrzebny był drugi czujnik.

    MArek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: