eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
  • Data: 2015-11-19 11:29:52
    Temat: Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm> wrote:

    > cylindry. W elektronicznym rozwiązaniu mamy dwie cewki z podwójnym
    > wyjściem obsługującą cylindry parami np 1-4 i 2-3.

    Czasem dwie, czasem cztery. Jesli sa dwie, to rozwiazanie to nazywa sie
    wasted spark.

    > Za przerywacz robi czujnik położenia wału (angielska chyba CPS)

    Ja spotkalem sie z okresleniami CKP (w odroznieniu od CMP na rozrzadzie).

    > Co decyduje która para cylindrów dostaje iskrę.

    W znanych mi systemach zawsze byl czujnik na rozrzadzie, nazywany tez
    czasami czujnikiem fazy, chyba zeby mniej intuicyjnie bylo. Wiem ze
    Hayabusa potrzebuje sygnalu od niego tylko podczas odpalania, jak silnik
    juz chodzi to mozna go odpiac - wyskoczy blad, ale komputer sobie wtedy
    juz wylicza z czujnika na wale.

    Tez nie bardzo sobie wyobrazam, jak mialoby to dzialac bez CMP, przeciez
    wal kreci sie 2x szybciej niz rozrzad...

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: