eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!storethat.news.telefonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder4.news.
    weretis.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!feeder1.cambriumusenet
    .nl!feed.tweak.nl!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <n2f95u$rf5$1@usenet.news.interia.pl>
    In-Reply-To: <n2f95u$rf5$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
    Date: Tue, 17 Nov 2015 16:50:24 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 43
    Message-ID: <564b4ccb$0$698$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.224.38
    X-Trace: 1447775435 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 698 83.7.224.38:57310
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2889
    X-Received-Body-CRC: 3283830926
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:688615
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ToTylkoJa" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n2f95u$rf5$...@u...news.interia.pl...
    >W elektronicznym rozwiązaniu mamy dwie cewki z podwójnym
    >wyjściem obsługującą cylindry parami np 1-4 i 2-3. Za przerywacz robi
    >czujnik położenia wału (angielska chyba CPS) z elektroniką która

    Albo CKPS, bo walek rozrzadu tez na C - Camshaft.

    >odpowiednio obrabia ten sygnał. Ale co robi za rozdzielacz. Co
    >decyduje
    >która para cylindrów dostaje iskrę. W znalezionych opisach sposobu
    >działania zapłonu pojawia się czujnik położenia wałków rozrządu. Taki
    >czujnik rzeczywiście może decydować która para ma dostać iskrę. Ale
    >co
    >jeśli takiego czujnika nie ma?

    Nie trzeba go. Cewki generuja iskry na przemian, co pol obrotu walu.
    Jedna cewka daje iskre rownoczesnie na dwoch swiecach, i w jednym
    cylindrze jest to akurat wtedy gdy trzeba, a w drugim nie przeszkadza,
    bo sie tam wydech konczy.
    A i tak niektore samochody z takimi cewkami maja drugi czujnik na
    walku rozrzadu, zupelnie nie wiadomo po co. Awaryjny, jak ten na wale
    zawiedzie ?

    Jest potrzebny w autach z 4 cewkami (kazda na jedna swiece), oraz z 4
    wtryskiwaczami ... o ile nie sa polaczone w pary ...

    Problemem za to jest, jak wykryc w ktorej polowce jest wal.
    I tu nie wiem - inny rozklad naciec ?

    Bo np tu sugeruja symetryczny rozklad naciec
    http://www.autozone.com/repairguides/Chrysler-Front-
    Wheel-Drive-Cars-4-CYL-1981-1995-Repair-Information/
    1988-96-ELECTRONIC-DISTRIBUTOR-IGNITION-SYSTEMS/Gene
    ral-Information/_/P-0900c152802514de

    czy tu
    http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?
    472245-04-Grand-Crank-position-Sensor-quot-I-Need-He
    lp-quot
    To jest V6, wiec 3 zaplony na obrot - ale musi wiedziec ktory z
    trzech.

    Posluguja sie dodatkowym czujnikiem ?
    Inny rozklad naciec, to niewywazone kolo ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: