  • Data: 2012-09-07 17:05:51
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Wlasnie wczoraj mi sie przepalila zarowka 25W, napisalem do zony zeby
    >wracajac z pracy kupila takowa.
    >NIE MA - ZAKAZ SPRZEDAZY ZAROWEK!
    >Myslalem, ze wycofali 100, 75, nastepnie przyjdzie kolej na 60 itd. A
    >tu NIE MA ZADNYCH!

    A gdzie nie ma ? Chyba jeszcze niedawno widzialem.
    40, 60 (wprowadzonych do obrotu zakaz nie obowiazuje do wyczerpania
    zapasow), 100 - oczywiscie "nie przeznaczone do uzytku domowego" i po
    4 zl.
    Sa reflektorowe, halogenowe .. do wyboru, do koloru - ale juz drozsze.

    Moze mlecznej szukasz ? Zdaje sie ze tych Unia zabronila mocniej.

    >Czy ktos na glowe upadl? Jakie jest uzasadnienie zakazu sprzedazy?
    >Zwykla zarowka 1PLN - troche szkla i aluminium. Co tam bylo takie
    >szkodliwe?

    Szkodliwosc emitowala sie w elektrowni. Fakt ze to wstyd tak
    niewydolnego zrodla uzywac. 95 do 98% strat

    >I najwazniejsze - co teraz wkrecic, zeby swiecilo jak 25W i nie
    >kosztowalo majatku?

    A gdzie wkrecic ? Bo generalnie popierajac unijna polityke, to musze
    przyznac ze w niektorych miejscach zarowki sie sprawdzaja.
    Jesli to swieci dluzej - to moze byc swietlowka (czyli ta
    "energooszczedna").
    Jesli wlaczane na krotko, albo jasno musi byc od zaraz - LED.
    W niedalekiej przyszlosci byc moze juz tylko LED bedzie wyborem.

    Przy czym LED to IMO musisz szukac takich ok 4W, a wlasciwie to ok 300
    lm.

    A w ogole dobra byla ta zarowka ? Moze trzeba tak naprawde jasniejszej
    ?

    >Energooszczedne swietlowki odpadaja, bo bardzo mnie bola oczy po
    >ok.2h

    Jestes pewien ? Swietlowkowe oswietlenie jest szkolach, biurach,
    fabrykach, sklepach, szpitalach - i nikt nie narzeka.
    A te kompaktowe luminofor moga miec ten sam, moze po prostu wystarczy
    wsadzic inny typ, albo przestac sobie wmawiac.

    A LED ... oferta rynkowa z kazdym miesiacem wieksza.

    No chyba ze tak naprawde to szukasz gumki
    http://gadzetomania.pl/2009/04/24/euro-kondom-czyli-
    jak-przechytrzyc-ue

    J.