  • Data: 2012-09-07 22:42:47
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-07 22:09, J.F. pisze:

    > no to www.allegro.pl :-)

    > Sadzac po cenie - mniej. taka zarowka co 40h zuzywa pradu za 60gr,
    > juz po 400h swiecenia zuzyty prad kosztuje wiecej niz tania swietlowka :-)

    Tyle tylko, ze zadna tania swietlowka nie przezyla mi 400h (a jak
    pisalem mialem 3szt - zyje tylko jedna, wlaczana moze na 1h dziennie), a
    zarowka za 1pln owszem :)

    > U nas w kraju ponoc wiecej rteci jest emitowane z elektrowni niz w
    > swietlowkach. Wegiel tez zawiera rtec.
    >
    > Reszta skladnikow juz nie jest taka szkodliwa ... zreszta trafiaja przeciez
    > do zakladu recyklingu elektrosmieci, a zarowki tam oddajesz ? :-)

    Nie jest szkodliwa dla UE - bo to Chinczyki niech sie martwia smrodem
    przy produkcji plastikow :)
    Bo to stamtad idzie 90% tego eko-badziewia.

    Nikt mi nie wmowi, ze zrobienie plytki drukowanej, plastikowej obudowy,
    szklanej rurki, przetwornika napiecia, alu-gwintu jest tansze i bardziej
    energooszczedne i mniej szkodliwe dla srodowiska od zrobienia gwintu z
    drucikiem w bance szklanej.
    Pracowalem w firmie dzialajacej nazwijmy to w branzy tworzyw sztucznych.
    Po roku pracy "na produkcji" nie moglem papierosa zapalic, bo
    wymiotowalem - takie to jest nieszkodliwe :)

    > W zasadzie powinienem napisac ze zywotnosc takiej led lampy jest tak duza
    > ze jest w efekcie tansza niz zarowka. Ale ... sam nie bardzo w to wierze
    > :-)

    No wlasnie - widac to na samochodach - gdzie w pasku led zdarzaja sie
    poprzepalane diody. A niby powinny swiecic pare lat ciagle...

    > Pozostaje ci oszczednosc na pradzie - jesli swiecisz 2h dziennie, to juz po
    > roku usklada sie z 10 zl :-)

    ;)

    > Ale co - tylko kompaktowe, czy rurowe tez ?

    Szczerze powiem, ze rurowe to mam w domu, ale bardziej pelnia funkcje
    ozdobna i sa swiatlem odbitym od sciany i niezbyt czesto je wlaczam.
    W rurowych tez mnie oczy pieka, ale po znacznie dluzszym czasie.

    > To jest na tyle dziwne, ze ja bym przebadal zjawisko. Choc to troche glupio
    > robic to za wlasne pieniadze :-)

    Ale to juz chyba zostalo przebadane, nie ja jeden tak reaguje na te
    eko-swietlowki.

    > P.S. przy komputerze masz pewnie ekran LCD ... a tam tez tak naprawde
    > swieci swietlowka :-)

    Tak, LCD. Jakas inna konstrukcja musi tam byc, bo przed monitorem
    spedzam dlugie godziny i mnie oczy nie bola.

    > Na razie to moze kupisz zarowek za 50 zl ? :-)

    > Ale one sa drogie :-)

    Bo ja wiem? Widzialem za ok.9PLN, wiec tansze niz led, porownywalne z
    eko-swietlowkami.
    Okulista bierze wiecej ;)

    --
    venioo -> GG:198909