  • Data: 2012-09-07 20:46:13
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-07 17:05, J.F pisze:

    > A gdzie nie ma ? Chyba jeszcze niedawno widzialem.
    > 40, 60 (wprowadzonych do obrotu zakaz nie obowiazuje do wyczerpania
    > zapasow), 100 - oczywiscie "nie przeznaczone do uzytku domowego" i po 4 zl.
    > Sa reflektorowe, halogenowe .. do wyboru, do koloru - ale juz drozsze.

    W Intermarche nie ma, zadnej, ani jednej sztuki "normalnej" zarowki. W
    innych nie wiem, bo na L4 akurat w domu siedze a zona miala po drodze
    tylko ten jeden sklep.

    > Moze mlecznej szukasz ? Zdaje sie ze tych Unia zabronila mocniej.

    Mleczne z rok temu widzialem w Leroy-u - kosztowaly ok.6PLN i mialy
    dopiek "nie do stosowania w pomieszczeniach! tylko do uzytku w
    kuchenkach!" czy jakos podobnie

    > Szkodliwosc emitowala sie w elektrowni. Fakt ze to wstyd tak
    > niewydolnego zrodla uzywac. 95 do 98% strat

    To przy produkcji wieloelementowych energooszczednych zarowek, o duzo
    wiekszej zlozonosci mniej energii idzie? Bo jak dla mnie to takie
    pitolenie, jak z samochodami hybrydowymi - uzytkowanie takiego auta jest
    ekologiczne w porownaniu z konwencjonalnym dieslem, tylko jakos proces
    produkcyjny i pozniejsza utylizacja takiego samochodu bardziej szkodliwy
    - ale o tym nikt nie mowi.

    > A gdzie wkrecic ? Bo generalnie popierajac unijna polityke, to musze
    > przyznac ze w niektorych miejscach zarowki sie sprawdzaja.
    > Jesli to swieci dluzej - to moze byc swietlowka (czyli ta
    > "energooszczedna").

    Swietlowka odpada.

    > Jesli wlaczane na krotko, albo jasno musi byc od zaraz - LED.
    > W niedalekiej przyszlosci byc moze juz tylko LED bedzie wyborem.
    >
    > Przy czym LED to IMO musisz szukac takich ok 4W, a wlasciwie to ok 300 lm.

    Problemem w porownaniu do zarowek jest stosunek ich jakosci/ceny. No i
    jasnosc swiecenia, rownomiernosc itp.

    > A w ogole dobra byla ta zarowka ? Moze trzeba tak naprawde jasniejszej ?

    Pokoj z komputerem, przy ktorym zdarza mi sie popracowac/pograc czasem
    dlugo, czesto w nocy. Mocniejsza zupelnie niepotrzebna.

    > Jestes pewien ? Swietlowkowe oswietlenie jest szkolach, biurach,
    > fabrykach, sklepach, szpitalach - i nikt nie narzeka.

    Wyprobowane wielokrotnie, w firmach, u znajomych. Jak po ok 2h zaczynaja
    mnie oczy szczypac patrze na oswietlenie - i wszystko staje sie jasne
    wtedy. Kiedys nawet kupilem do domu. Z 3szt zostala tylko jedna, reszta
    sie nie przepalila calkiem szybko.

    > A te kompaktowe luminofor moga miec ten sam, moze po prostu wystarczy
    > wsadzic inny typ, albo przestac sobie wmawiac.
    >
    > A LED ... oferta rynkowa z kazdym miesiacem wieksza.

    No to jest pocieszajace. Jeszcze zeby tylko cena byla 1pln jak zwyklej
    zarowki to wtedy kupie caly zapas :)

    > No chyba ze tak naprawde to szukasz gumki
    > http://gadzetomania.pl/2009/04/24/euro-kondom-czyli-
    jak-przechytrzyc-ue

    HEHE - jacys niemcy opatentowali zarowke 100W jako "kule grzewcza" -
    skoro wiekszosc energii idzie w przemiany energetyczne, to swiatlo
    uznali za niepozadany efekt uboczny. I tym sposobem obeszli bzdurny zakaz :)
    PS. Z ww artykulu widze, ze nie zakazano sprzedazy zarowek halogenowych
    - jestem uratowany.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)