  • Data: 2012-09-08 09:10:57
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A gdzie widziales narzekania ?

    w prasie fachowej, ktorą czasem czytuję. Każdy kto ma pojęcie o
    ergonomii, powie Ci że to światło to taki bardziej wyrób zastępczy jest.

    > Ciagle to one jest. Tylko pofalowane.

    no nie. Są luki i piki w różnych miejscach. Nie są to informacje którymi
    producenci się chwalą.

    > One tez potrafia miec ciagle widmo.

    nie, nie potrafią

    > Jestes pewien ze o to chodzi ?
    > Fizjologicznych mozliwosci zauwazenia nieciaglego widma raczej nie ma.

    jak nie jak tak

    > Wrazliwosc na kolory ... a jaki sa te "prawdziwe" kolory przedmiotow ?
    > Nie wiesz, wiec skad wiesz ze nie takie jak widzisz ?
    > I od tego glowa boli ?

    nie, od nieciągłego widma. Akurat wyjeżdżam, więc nie mam czasu żeby to
    bardziej szczegółowo tłumaczyć. Np. zwykła żarówka fałszuje kolory jak
    cholera, ale ma światło o wiele przyjemniejsze niż super świetlówka
    dedykowana do studiów DTP z 99% współczynnikiem wierności barwy.

    > Jeszcze bym rozumial ze ktos jako plastyk pracuje, musza mu sie kolory
    > zgadzac takze przy innym oswietleniu.\

    to o wiele bardziej skomplikowany problem.

    > A lata coraz cieplejsze, a klimatyzatorow coraz wiecej ..

    wiesz, wystarczy zrobić roczny bilans cieplny... ale to inna, dłuższa
    historia. Po powrocie może napiszę więcej, jeśli temat bedzie jeszcze żywy.