  • Data: 2009-12-14 16:29:39
    Temat: Re: Przekłamania licznika
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ent napisało:

    > znam przypadki gdzie liczniki szły do ekspertyzy na życzenie odbiorcy a
    > okazywało się że nie liczyły np w 1 fazie, albo ostatni ciekawy przypadek:
    > ktoś miał zuzycie na poziomie 400kWh na dobę a płacił tylko za 20kWh :), jak
    > dostanie korektę za 2 lata to sie załamie :) ale mimo wszystko jak coś jest
    > nie tak z licznikiem to nie należy zacierać rączek tylko zgłaszać do ZE

    Lepiej do banku. I zakładać tam lokatę, na którą będą wpłacane pieniądze
    na poczet przyszłego rachunku. Odpłacić się draniom pięknym za nadobne.
    Do mnie pan prądowniczy przychodzi co pół roku odczytywać licznik.
    Później dostaję fakturę i sześć blankietów wpłat na następne sześć
    miesięcy. Wpłaty wyliczone są na podstawie ich "prognozy komputerowej".
    Zużycie mam dość równomierne, ale *ZAWSZE* od kilku lat "prognozują"
    mi wzrost o kilkanaście procent. W związku z tym płacę co miesiąc trochę
    za dużo, a po pół roku mi zwracają. Gdyby założyć, że każdego oszukują
    tak jak mnie, to w skali całego kraju, trzymając kasę na dobrej lokacie,
    można z tego zbójeckiego procederu mieć od kilkunastu do kilkudziesięciu
    milionów rocznie.

    --
    Jarek