  • Data: 2009-12-14 07:49:10
    Temat: Re: Przekłamania licznika
    Od: "Kacper" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JS" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hg2itk$jnl$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > czy licznik kWh trójfazowy (tradycyjny - nieelektroniczny) może zawyżać
    > wskazania, jeśli całe obciążenie jest na dwóch fazach a trzecia pracuje
    > bez obciążenia?
    >
    > Pozdrawiam
    > JS

    No właśnie dobrze piszecie "nie powinien"
    Urządzenia generalnie działać powinny ale niektóre nie chcą - bo są skopane.
    Tak jest z licznikami, mają prawo się roz....
    Wtedy mogą sobie chodzić szybciej albo wolniej.
    Po to są okresowe legalizacje żeby sprawdzać poprawnośc działania.
    Poza tym znam przypadku zarówno na plus jak i minus, pracując kiedyś w
    zakłądzie energetycznym
    widziałem ludzi którzy przychodzili z reklamacją bo licznik źle liczy.
    Fakt, po badaniu okazywało się że źle liczy i dołożyli im jeszcze więcej bo
    liczył za mało :-(

    Rafał