    From: r...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PT100
    Date: Thu, 25 Aug 2011 12:21:58 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Obecnie do pomiarów temperatury stosuje się przetworniki delta-sigma,
    > które zawierają filtry cyfrowe które można ustawić na 50Hz. Znacznie to
    > upraszcza budowę filtra między przetwornikiem a czujnikiem. Przetworniki
    > te od razu są dostosowane do podłączenia PT100 lub termopary.
    > Na przykład:
    > http://www.analog.com/static/imported-files/data_she
    ets/AD7715.pdf

    > Obecnie już nie stosuje się lineralizacji PT100 w sposób sprzętowy,
    > tylko przy pomocy oprogramowania. Jest znacznie tańsze i dokładniejsze.
    >
    > Rozdzielczość 0.1°C jest czysto hipotetyczna, każdy układ elektroniczny
    > szumi i część z najmłodszych bitów będzie się zmieniać z powodu zakłóceń
    > i szumów.

    Właśnie chciałem uniknąć linearyzacji programowej bo procesor ma obsłużyć
    16 wejść i 16 wyjść cyfrowych transmitowanych po CAN-ie. Dodatkowo jak
    będzie podłączone do przetwornika pod te same wejścia jeszcze inne wejścia
    analogowe to będę musiał na jakiś zworkach wybierać czy wejście PT100 czy
    wejście analogowe 0..10V.

    No nic, chyba zastanowię się nad rozwiązaniem programowej linearyzacji.
    A czy mógłbyś podać jakiś schemat podłączenia 3 przewodowego i żeby
    później z tym sygnałem wejść do przetwornika ADC?

    Robert