  • Data: 2011-09-06 21:52:57
    Temat: Re: PT100
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-06 20:24, j.r. pisze:

    > Witam,
    > niestety ale chyba te wzmacniacze dla dokładności 0,1oC sie nie nadają.
    > Offset LM324 to typowo 2mV czyli dla 400stopni +-0,4st błędu na
    > samych wzmacniaczach bez dodatkowych błędów z rezystorów np 1%
    > czyli +-4stopnie..
    >
    > Chyba że ta rozdzielczość to tylko pobożne życzenia i w rzeczywistości
    > wystarczy dokładność np. +-5 stopni.

    LM324 jak nazwał autor, jest wzmacniaczem popularnym. Ja dodam, że
    starym i o archaicznych parametrach.
    Offset straszny nie jest, można go zlikwidować programowo. Temperatura
    pokojowa, Vos drift nie da mu w kość.
    Ja obawiam się szumów, szczególnie typu 1/f. Tym bardziej, że w pdf
    nawet nie są specyfikowane, a pamiętam z praktyki, te wzmacniacze mają
    wysoki poziom szumów.
    Trzeba pamietać, LM324 nie mają wyjść typu R-R, czyli napięcia od zera
    nie są się uzyskać z pojedynczym zasilaniem.
    Z drugiej strony, wzmocnienie to tylko 17V/V i może będzie tak
    jak oczekuje tego autor.
    Niech złoży układ i popatrzy, czy mu pasuje, mnie się nie chce go
    liczyć. Starocie leżą w muzeum.
    K.