  • Data: 2011-09-07 10:30:04
    Temat: Re: PT100
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]

    > To w takim razie jaki nowszy/lepszy wzmacniacz proponujecie?
    > Ale który pasowałby do tej aplikacji? Fajnie jakby był
    > tak popularny jak ten LM324.
    > Przyznam się szczerze że wzmacniacze nie są moją mocną stroną.
    >
    > A tak w ogóle to jakie macie doświadczenia w symulacji w PSPICE i
    > potem w rzeczywistym układzie? Czy można na nim polegać, czy
    > symulacja daje coś innego niż w rzeczywisty układ?

    Jeżeli już koniecznie trzeba użyć wzmacniacza operacyjnego (WO) w
    podobnej aplikacji jak Twoja, to używa się WO typu chopper lub nowszych
    autozero (AZ, AZO). Nie są _popularne_.

    Poczytaj książkę Piotr Górecki "Wzmacniacze operacyjne", w sam raz dla
    początkujących.

    PSPICE (poza szczególnymi przypadkami) jest tak dokładny jak modele
    które zostały użyte do symulacji. Dla przykładu, rezystor kupiony w
    sklepie, w analizie stałoprądowej, różni się od idealnego tylko o
    wartość tolerancji. WO to już inna bajka, jeśli chcesz mieć dość
    dokładnie wyniki symulacji używaj modelu WO dostarczonego przez
    producenta. Będzie dość dokładnie.

    Nie chciałeś posłuchać rady którą udzieliłem na początku, i dobrze.
    Przynajmniej się czegoś nauczysz. Układ przy którym obstajesz, traktuję
    jako edukacyjny a nie docelowy.
    Nie zamieściłeś schematu zasilacza, a to najważniejszy obwód w aplikacji.

    Po wykonaniu swojego układu na WO, wstaw 100Ohm w miejsce PT100 i zbierz
    pomiary z dłuższego okresu czasu - godziny, doby.
    Później podmuchaj na układ suszarką do włosów, niech się rozgrzeje np.
    do 50-60°C, gdy będziesz zadowolony z wyników, to dobrze. Napisz na
    grupie o wynikach badań.
    O innych sprawach na razie nie ma nawet co pisać.
    K.