  • Data: 2011-09-08 11:24:06
    Temat: Re: PT100
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-08 08:13, Robert pisze:
    > Właśnie poczytałem co nieco o autozero i o chopper. No przyznam się
    > że różnica w cenie jest spora. LM324 kilkadziesiąt groszy a 2xtaki nowszy
    > wzmacniacz około 20 zł. Ja muszę mieć 8 takich wejść PT100.
    > Ale pomijam już cenę, muszę przyznać że te polecone przez Ciebie wzmacniacze
    > to już niezły postęp w porównaniu z LM324.
    > Ale skoro już masz taką wiedzę to może poleciłbyś jakiś wzmacniacz z tych
    > nowych, który nadawałby się do mojej aplikacji? Bo nawet jeżeli jakiś wybiorę,
    > to wybór może się okazać chybiony. Zresztą fajnie by było użyć w aplikacji
> [...]

    Mogę odpowiadać na _konkretne_ Twoje pytania, konstruować za Ciebie nie
    będę, ok?
    W tej aplikacji niezmiennie poleciłbym chopper lub autozero, powodem
    jest niezmienny z założenia offset. W innych WO nie stosujących tej
    techniki przetwarzania co jakiś czas (kilka miesięcy, rok) trzeba
    ponownie kalibrować urządzenie.

    > się przeskoczyć. Ja buduję jakieś części analogowe oparte na wzmacniaczach
    > sporadycznie, stąd moje pytania dotyczące tego problemu.

    Ja też buduję sporadycznie układy w których jest WO, wiem jakie potrafią
    być czasem trudności z tego powodu.

    > Właśnie przeglądnąłem modele dostarczane przez producentów, i to są pliki
    > tekstowe. A ja używam PSPICE w ORCAD-zie a tam jest symbol elementu i za
    > bardzo nie wiem jak podpiąć ten model od producenta.

    Czołowi producenci WO, udostępniają swoje programy do symulacji na bazie
    PSPICE. Ja używam TINA autorstwa Texas Instruments. Analog, Linear też
    udostępniają własne.

    > Wiem że na początku rozmowy proponowałeś układ z AD7715. Ale z opisu w pdf-ie
    > wynika że jest to przetwornik. Ale w pewnym momencie jest narysowany
    > jest schemat z podpięciem PT100. I można tak bezpośrednio do niego podłączyć
    > PT100? Poza tym nie wiem jaki tam podłączyć kwarc? Dużo niewiadomych, mało
    > praktyki.

    > Pewnie teraz podpadnę, ale niestety jest to układ docelowy. Wcale przy nim
    > nie obstaję. Tylko że na kilka układów przesymulowanych w PSPICE tylko
    > ten daje wyniki jakie oczekuję.

    To masz przechlapane, bo układ będzie relatywnie szybko tracił
    kalibrację. Napisałeś o interface CAN, jeżeli do tego będzie to jeździć
    na jakimś pojeździe lub pracować w warunkach wibracji to jeszcze gorzej.

    > Wymyśliłem sobie że cały układ (wspomniane układy do PT100 + trochę
    > cyfrówki + mikrokontroler) będzie zasilane z przetwornicy AIMTEC lub
    > QLT POWER 24V/5V 400mA.
    > Czy to dobry pomysł?

    Przetwornica w pobliżu układów analogowych to kiepski lub zły pomysł.
    Jeżeli nie ma wyjścia, to najpierw uruchamia się cały układ analogowy
    zasilany ze stabilizatorów liniowych (sprawdzając oscyloskopem
    tętnienia) a dopiero później dokłada przetwornicę i sprawdza, czy "sieje".

    > Jak cały układ już zmontuję to napiszę na grupie jakie są wyniki.

    > A szkoda, na naukę nigdy nie jest za późno.

    To proszę: nie umieściłeś filtrów dolnoprzepustowych między PT100 a WO,
    a to bardzo zły pomysł. Policz taki filtr na 10Hz.

    Jak popatrzeć na koszta, to może jednak przyjmiesz moją pierwszą
    propozycję zastosowania specjalizowanego ADC do PT100?

    Daj sobie też spokój z trójprzewodowym układem pomiarowym, dopiero
    czteroprzewodowy (układ Kelvina) nie wnosi błędów pomiaru.

    K.