eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-03 19:03:59
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 2 Feb 2019 08:48:36 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    > W dniu sobota, 2 lutego 2019 16:38:32 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    >> Hello Tomalo,
    >> [...]
    >>> Baterii nie przeładujesz jak będziesz stosował niski prąd 1/20 lub
    >>> mniej.
    >>
    >> Teoretyk gawędziarz z Ciebie. Jak najbardziej przeładujesz - kwestia
    >> czasu. Mi wystarczyły 2 tygodnie, żeby zajechać akumulator 72 Ah
    >> prądem 2A (pod koniec nawet znacznie mniejszym) na śmierć. Już nie
    >> pomogło dolewanie wody ani inne czary.
    >>
    >
    > Nie to miałem na myśli. Akumulator ładowany prądem Q1/10 po 15
    > godzinach jest całkowicie naładowany i po tych kilkunastu h trzeba
    > go odłączyć od ładowarki.

    Jak wyciagniesz z auta naladowany akumulator, to przeladowanie zaczyna
    sie po pol godzinie, moze calej.
    RoMan zniszczyl akumulator w 14*24h, a co bedzie jak bedziesz
    przeladowywal po 14h, 24 razy ?

    > Normalny prostownik jednak zachowuje się
    > inaczej niż nowoczesne ładowarki. Po podłączeniu początkowo przez
    > dobrych parę godzin płynie duży prąd o wartości 1/10 a po tym
    > czasie jak napięcie wzrasta prąd ten maleje do kilkuset mA.

    RoMan mial wlasnie "normalny prostownik". Spadlo jak widac do 2A.

    > Taki
    > prąd już akumulatora nie uszkodzi, co najwyżej "wygotuje" nieco
    > wody poprzez delikatne gazowanie.

    Gdyby tak bylo, to by producenci zalecali 15V w samochodzie.

    > Użyłeś nieprawidłowej metody
    > ładowania albo nieprawidłowej ładowarki z jakaś dziwaczną
    > charakterystyką, skoro po naładowaniu miałeś prąd 2 A. Po
    > naładowaniu prąd powinien spaść do kilkuset mA. No najwyżej 1 A.

    A jaki "normalny prostownik" masz na mysli ?

    > Taki prąd w żadnym wypadku nie spowoduje awarii akumulatora o
    > pojemności 72 Ah.

    Przez 14h nie. a przez 240 ?

    > Zatem podłączenie akumulatora do klasycznego prostownika
    > (trafo+mostek) i nastawienie prądu na 1/10 pojemności spowoduje
    > prawidłowe naładowanie po kilkunastu h. Wtedy należy go odłączyć.
    > Jednak nawet dłuższe pozostawienie nie spowoduje skutków ujemnych
    > bo prąd będzie na poziomie Q 1/100.
    > Moja rada - zmień prostownik na prawidłowy, albo choć do tego co masz zastosuj
    TIMER i do niego podłącz prostownik po nastawieniu na 15-16 h. To zabezpieczy
    akumulator przed przeładowaniem.

    Czyli jednak dlugie przeladowywanie jest szkodliwe :-P

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: