  • Data: 2014-06-28 15:25:17
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 28 Jun 2014 00:38:14 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Do wszystkiego można, temu nie przeczę. Chodziło mi tylko o to, że odkąd
    > ludzie zaczęli mówić o sile (w takim sensie, jak to opisuje fizyka), to
    > używali jednostek masy. A właściwie było odwrotnie -- masa była pojęciem
    > późniejszym względem wcześniej znanego ciężaru, będącego szczególnym
    > przypadkiem siły. Te całe niutony wciśnięto ludziom wyłącznie z tego
    > powodu, "żeby było naukowo".

    Owszem. Ale to i tak kwestia przyzwyczajenia.

    > Na Mt. Blanc jest pół atmosfery -- i już wiadomo, że trzeba dwa razy
    > bardziej uwijać się z płucami.

    Ale ludzie tam nie zyja.
    No dobra, zyja w Meksyku, ale na cisnienie nie narzekaja.

    > Tylko techniczni.

    Wszyscy. Te barometry w calach rteci ...

    > Na Wenus jest ciśnienie ciraca 100 atmosfer, a na Marsie 0,01 atmosfery.
    > Ludzie sobie wyobrażają "jak by się tam czuli" (i od razu wiedzą, że
    > nie najlepiej).

    Ludziom sie moze wydawac ze i 2at to duzo.

    > Od małego, to ja wiedziałem, że 10kG to sporo, bo wiadro wody udawało mi
    > się podnieść, choć z trudem. A 50kG, to bardzo dużo, bo worka cementu już
    > nie uradziłem. Niczego nie musiałem przeliczać.

    Ale jednak przeliczyles 5kN na kG. Dalej wiedziales ile kG to duzo, a
    ile malo. Jakbys od malego widzial na worku napis "ciezar 500N", to
    bys nie musial przeliczac.
    No ale naukowe podejscie zabrania umieszczac takiego napisu :-)

    > Może jak ma napompować koła od szewrolety, to przelicza. Ale jak ma sobie
    > to wyobrazić, to aż taki głupi nie jest -- wie, że trzy atmosfery są wtedy
    > gdy się wdusi trzy razy więcej powietrza niż było we flaku.

    Ale on wie ze kolo sie pompuje do 35 psi.

    > Jeśli na egzaminach na czeladnika oponiarskiego, to też dobrze. Przy
    > dokręcaniu śrub przy kołach można tak przyjąć, dokładność wystarczająca.

    A to egzaminy maturalne
    http://www.dlamaturzysty.info/galeria/36234/133006/6
    439

    > Od dawna dobrze wiedzieli, że w Europie nic już nie zagarną, więc się nie
    > interesowali. Za to kradli po całym świecie. Zawsze jednak był ostry
    > podział między wyspą, na której siedzieli i koloniami (z definicji czymś
    > gorszym). Myśmy się (Polacy) też nieźle potrafili rozbijać po kontynencie,
    > ale zawsze z myślą o powiększeniu kraju, a nie ustanowienia kolonii
    > o zaznaczonych sztucznych granicach (naturalnych nie było, bo my nie

    No nie wiem. U nich chyba czesto ta gorszosc byla uzasadniona, moze w
    Indiach nie, ale przeciez je podbili. W dodatku w owym czasie to oni
    sami byli tacy ... kastowi.

    > wyspa). No i w tej całej Polsce od morza do morza przepływ kulturowy był
    > w obie strony. W tę drugą może nawet czasem większy (nie tylko ruskie
    > pierogi). Ot, takie różnice historyczne, nie żebym coś chciał wartościować.

    No nie wiem - u nas tez byla prowicja i stolyca.
    Z tym ze bywalo ze Warszawa byla na prowincji, a stolica w Peterburku.

    A curry sie w angielskiej kuchni zadomowilo. Podobnie jak np frytki.

    J.