  • 1. Data: 2024-10-07 10:00:57
    Temat: KIA nas dyma
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/kia-po
    lska-ukarana-przez-uokik-za-zmowe-cenowa/4ehjq0f

    "Prezes UOKiK nałożył ponad 405 mln zł kary na KIA Polska i 11
    dealerów spółki w związku ze zmową w sprawie ustalania cen samochodów.

    "Przeprowadzone postępowanie wykazało, że spółka KIA Polska zawarła
    zmowę cenową i podzieliła rynek razem z dealerami jej samochodów.
    Zgodnie z założeniami porozumienia nabywcy samochodów marki KIA przez
    co najmniej osiem lat, od 2013 do 2021 r., mogli kupić pojazd jedynie
    od odgórnie wyznaczonego sprzedawcy, bez możliwości otrzymania tańszej
    oferty od innego dealera. W konsekwencji mogli płacić za pojazdy
    więcej, aniżeli w warunkach uczciwej konkurencji"

    No cóż, KIA to pewnie zniesie, ale dealer, który dostał 27 czy 12mln
    kary ?

    J.

  • 2. Data: 2024-10-07 10:09:49
    Temat: Re: KIA nas dyma
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2024 o 10:00, J.F pisze:

    > No cóż, KIA to pewnie zniesie, ale dealer, który dostał 27 czy 12mln
    > kary ?

    Ciekawe czy w zmowie uczestniczyli wszyscy dealerzy, czy tylko tacy,
    którzy oczekiwali dodatkowych profitów z tytułu jej stosowania, a reszta
    działała normalnie?

    Bo jak to drugie, to niech teraz bańczą.

    W każdym razie, mnie nigdy nie odesłali do innego dealera, ale np. u
    Marvela zawsze było baaaardzo drogo, więc nie skorzystałem.

  • 3. Data: 2024-10-07 11:04:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Oct 2024 10:09:49 +0200, Cavallino wrote:

    > Ciekawe czy w zmowie uczestniczyli wszyscy dealerzy, czy tylko tacy,
    > którzy oczekiwali dodatkowych profitów z tytułu jej stosowania, a reszta
    > działała normalnie?

    11 to chyba nie wszyscy ?

    > Bo jak to drugie, to niech teraz bańczą.
    >
    > W każdym razie, mnie nigdy nie odesłali do innego dealera, ale np. u
    > Marvela zawsze było baaaardzo drogo, więc nie skorzystałem.

    no cóż, można przeczytać
    "Jak poinformowano, zgodnie z ustaleniami dystrybutorzy mieli
    sprzedawać pojazdy jedynie klientom, którzy mieszkają lub prowadzą
    działalność gospodarczą najbliżej ich salonu. Jeśli do dealera zgłosił
    się potencjalny nabywca z innego regionu, był odsyłany do
    konkurencyjnego dystrybutora, niekiedy wprost przekazując jego dane
    kontaktowe."

    "Poznań" to może być dość duży region, chyba, że kupiłeś gdzieś dalej.

    A ile to jest to "baaaardzo drogo" ? Dealer ma ponoć upust nieduży,
    to chyba i niedużo może obniżyć cenę.

    A umowa jest podpisywana z dealerem, czy z KIA Polska?

    J.