  • 1. Data: 2014-06-25 16:58:38
    Temat: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Znalazłem coś takiego w ofercie TME. Jest to swoistego rodzaju nowe
    podejście do montażu gniazdek elektrycznych w domu.
    Remontuje sobie domek więc pomyślałem, że może by coś takiego spróbować.

    Używał ktoś podobnego rozwiązania ? Ceny trochę nie teges, ale z drugiej
    strony - raz i na lata.

    Wydaje mi się to całkiem fajne rozwiązanie , bo zawsze mam gniazdka nie
    tam gdzie chciałem. Zwłaszcza kurcze w kuchni :).

    Sznurek poniżej:
    http://www.tme.eu/pl/Document/5dd078a36cfaa20e97e953
    513951dc04/Mainline.pdf

    Pozdrawiam

    Adam Górski

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-06-25 19:14:40
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 25.06.2014 16:58, Adam Górski wrote:
> [...]
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Wygląda na rozwiązanie przeniesione bezpośrednio z przemysłu (tzw.
    szynoprzewody), więc zastanawiam się jak z bezpieczeństwem użytkowania
    tego w domu (dzieci wszystko potrafią). Osobiście nie chciałbym mieć
    dokoła pokoju obrzydliwej plastikowej listwy, dobre to do warsztatu,
    albo tak jak mówisz w kuchni, ale tylko nad blatem.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2014-06-25 19:51:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Adam Górski napisał:
> [...]
    >
    > Wydaje mi się to całkiem fajne rozwiązanie , bo zawsze mam gniazdka nie
    > tam gdzie chciałem. Zwłaszcza kurcze w kuchni :).

    Fajne ale nie podoba mi się obciążalność, gniazdka niby są standardowe
    13A , cała listwa max 32A, do kuchni raczej bym tego nie dawał, czajnik,
    mikrofala, pralka, zmywarka i limit przekroczony.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2014-06-25 20:14:36
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]
    >
    > Wydaje mi się to całkiem fajne rozwiązanie , bo zawsze mam gniazdka nie
    > tam gdzie chciałem. Zwłaszcza kurcze w kuchni :).

    Pod blat biurka, może nawet nie takie głupie. Ale tam i tak
    masz listwę zasilającą albo trzy;-) i, skoro wiesz, że tu
    będzie biurko, możesz te gniazdka w większej liczbie wstawić.

    W kuchni... nie zasyfi się parali oleju dość szybko?

    Do obłożenia tym całego mieszkania, tak, aby można było
    dowolnie przemeblowywać imho za mało estetyczne.
    No pewnie trzeba dwie listwy, na poziomie podłogi
    i ciut nad ustawowym poziomem blatów.

    Z drugiej strony, wszytko lepsze niż zasilanie bezprzewodowe
    w całym mieszkaniu ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2014-06-26 01:55:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:lof284$5on$1@dont-email.me...
    > Fajne ale nie podoba mi się obciążalność, gniazdka niby są standardowe 13A
    > , cała listwa max 32A, do kuchni raczej bym tego nie dawał, czajnik,
    > mikrofala, pralka, zmywarka i limit przekroczony.

    W kuchni trzymasz pralkę??? Dziwny jesteś trochę...
    I ciuchy pierzesz razem z pieczeniem indyka? Jak się komponuje
    zapach prania z Vizira i pieczonego ciasta w kuchni? Mniam, mniam... :-)

    Co do pozostałych urządzeń, to zwykle masz bezpiecznik na 16A lub 25A...
    Te 32A na listwę, przy 230V to masz już ponad 7300VA - dużo...
    I nikt Ci nie każe prowadzić jednej listwy dookoła kuchni - można dać
    dwie z osobnych obwodów jak się boisz wydajności prądowej...

    Poza tym - mikrofalę rozwiąż tak: zamiast takiej małej, na blat kuchenny,
    wybierz większą i zamontuj na stałe, tam gdzie montujesz "okap" nad
    piecem, i podłącz ją na stałe do prądu... Mikrofala będzie od razu
    z wywiewem i światełkiem. Problem gniazdka z głowy.
    To samo ze zmywarką - zwykle jest przecież na stałe podpięta do wody,
    kanalizacji i prądu - dzieje się to za kulisami i nie jest dobrym kandydatem
    do zasilania z takiej listwy... No chyba że Ty zmywarkę masz raz tu a raz
    tam?

  • 6. Data: 2014-06-26 02:01:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote in message
    > Używał ktoś podobnego rozwiązania ?

    Nie używałem, ale wydaje się to małopraktyczne...

    > Ceny trochę nie teges, ale z drugiej strony - raz i na lata.

    Tak się mówi, a jednak takie plastiki szybko się starzeją.
    Tu się obije, tam się porysuje czymś czarnym i wyglądać będzie brzydko.
    Będziesz chciał pomalować? Farba będzie złazić. Wymienić? Drogo...

    > Wydaje mi się to całkiem fajne rozwiązanie , bo zawsze mam gniazdka nie
    > tam gdzie chciałem. Zwłaszcza kurcze w kuchni :).

    I firma bazuje na takim marzeniu właśnie - ale zapewniam Cię, że
    i tak wszystkiego nie przewidzisz i zawsze będziesz chciał gniazdko
    nie tam gdzie potrzebujesz...

    > Sznurek poniżej:
    > http://www.tme.eu/pl/Document/5dd078a36cfaa20e97e953
    513951dc04/Mainline.pdf

    Nie podobają mi się takie materiały reklamowe bo nieuczciwie działają
    na wyobraźnię obiecując coś, co jest nieosiągalne - zerknij na stronę 10.
    Naprawdę sądzisz że po kupieniu tych listew pozbędziesz się zasilacza do
    laptopa i razem z iPhone 4 będą się ładowały bezprzewodowo? Ściema!
    Albo gniazdko sieci komputerowej... Dużo taniej i praktyczniej rozwiążesz
    ten problem stosując wifi a nie prowadząc cat5 w listwach uniwersalnych
    po całym domu... Mamy dziś 2014 rok a nie 1999... Wifi rulez! :-)

  • 7. Data: 2014-06-26 06:23:26
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    "Pszemol" <P...@P...com>
> [...]
    > ten problem stosując wifi a nie prowadząc cat5 w listwach uniwersalnych
    > po całym domu... Mamy dziś 2014 rok a nie 1999... Wifi rulez! :-)

    A o urządzeniach PowerLine słyszał, a?

  • 8. Data: 2014-06-26 09:48:50
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-26 01:55, Pszemol pisze:

    > W kuchni trzymasz pralkę??? Dziwny jesteś trochę...

    Może dziwny, a może taki metraż po prostu...

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 9. Data: 2014-06-26 13:17:43
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 26/06/2014 00:55 Pszemol wrote:

    > W kuchni trzymasz pralkę??? Dziwny jesteś trochę...

    standard w UK... trochę więcej takich dziwnych :-)

    --
    M.

  • 10. Data: 2014-06-26 13:35:06
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 czerwca 2014 13:17:43 UTC+2 użytkownik Michal M. Lechanski
    napisał:

    > standard w UK... trochę więcej takich dziwnych :-)
    >

    > --
    >
    > M.

    Tam w Łazience się nie da dotąd dokąd nie zrobi ktoś pralki na korbę podgrzewanej
    węglem. Gniazdek w łazienkach nie ma. A jak jest coś na prąd i ma swój włącznik to
    włącznik jest w suficie i uruchamia się go sznurkiem. Podobno można spotkać łazienki
    i kuchnie że woda zimna i ciepła są z tego samego kranu.