  • 1. Data: 2024-09-24 09:33:20
    Temat: Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Po trzech latach, taka zwykła lampa na rurze -
    https://ledco.pl/slupki-ogrodowe/lampa-ogrodowa-stoj
    aca-fiord-80cm-slupek-okragla-tuba-z-kratka-nowoczes
    na-goldlux-312327.html
    - rozłączyła różnicówkę. Załączenie dnia następnego zadziałało, aż do
    kolejnego ranka kiedy ponownie rozłączyła. Na trawie jest już rosa z
    rana więc zajrzałem co tam się zadziało.

    Odkręciłem, podnoszę rurę do góry, a ze środka...wysypało się 40cm (w
    rurze) ziemi, ale nie samej a mrowisko z larwami i mrówkami :-D Jakie
    one wściekłe były!

    Żeby nie było, lampa zamocowana na małym fundamencie jedynie z trzema
    kołeczkami i jednym otworem 10mm na przewód ziemny 2,5mm2. Dla części
    pewnie to może być oczywiste, ale mróweczki lazły tym przewodem przez
    otwór i nosiły ziarnko po ziarnku.

    No cóż, lampę dałem nową ale tym razem w otwór, na około przewodu oraz w
    otworki montażowe lampy dałem silikonu.

    A tak przy okazji, obciąłem 5cm przewodu ale żyły miedziane nadal były
    zaśniedziałem (ciemne). Taki już urok czy za tani przewód?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2024-09-24 09:59:56
    Temat: Re: Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No cóż, lampę dałem nową

    Starą oddaj mrówkom, tylko nie zapomnij wsypać ziemi z powrotem. ;)

    Robert

  • 3. Data: 2024-09-24 12:47:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.09.2024 09:59, Robert Wańkowski wrote:

    > Starą oddaj mrówkom, tylko nie zapomnij wsypać ziemi z powrotem. ?

    Wiem, dobrze im tam musiało być. A tak na poważnie, to skorodowała w
    środku. Ponieważ tam była ziemia z ciągłą wilgocią (nie wiem jak długo),
    to żarówka (E27) przyspawała się do rudego gniazda, które się ukruszyło
    przy wykręceniu. Mała puszeczka łączeniowa w środku mimo 15cm stopy i
    IP44 i tak była cała w ziemi więc w środku o ile czysto, to śrubeczki
    które ją zamykały nie dały się wykręcić.

    Nie dociekałem już, ale obstawiam że gniazdo na żarówkę powodowało
    upływ. Bo to była jedna sypiąca się ruda.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz