  • Data: 2014-06-29 00:58:31
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: Sławomir Januszkiewicz <n...@u...crocom.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-28 22:55, J.F. pisze:

    > Czyli jesli ping ma opoznienie 2s ... to co - kolizje byly, czy
    > pozwolenie po pilocie nie dotarlo ?

    Bez analizatora i wódki nie razbieriosz. To jest eter - cholernie
    zatłoczony obecnie. Pamiętaj też, że jest to half-duplex. AP ma też
    swoje rzeczy do nadania w dół (do odbiorników) i w razie kolizji on
    wygrywa (tzn. w kolizji nadawania AP kontra terminal wygrywa zwykle AP -
    od standardu n są bodajże jakieś priorytety).
    BTW CSMA/CA stosował standard kablowy 100VG-AnyLAN konkurent 100Base-T
    czyli Ethernetu z CSMA/CD - nie przyjął się (i dobrze).

    > Ja tam nie wiem, ale urzadzenia z BT i wifi sa przeciez standardem ..

    Owszem są. I standardy te zakładają pewien poziom zakłóceń. Jak będzie
    ich więcej to dupa zbita. Poza tym 2,4GHz to pasmo "otwarte" chuk wi co
    tam może siedzieć w danej lokalizacji. Kiedyś walczyłem (bez skutku) z
    kijowym zasięgiem, okazało się, że pobliżu "sieje" analogowa kamerka
    monitoringu na to pasmo.

    Ja zawsze preferuję kabel - jak się przemyśli sprawę to jest szybciej,
    pewniej, wygodniej i elastyczniej (o aspektach prawno-kryminalnych nie
    wspominam ;-)).

    Nuter