eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKable do odpalania przy rozładowanym aku › Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.7
    0.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.h
    ighwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b2acf28$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Fri, 22 Jun 2018 22:30:29 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <X...@l...net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 47
    Message-ID: <5b2d5c9e$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 37.128.4.7
    X-Trace: 1529699486 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 693 37.128.4.7:43407
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3210
    X-Received-Body-CRC: 1173680979
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634419
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-06-21 o 21:30, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** LordBluzg(R) pisze tak:
    >
    >> W dniu 2018-06-20 o 18:59, Budzik pisze:
    >>> Załózmy ze mam diesla z rozładowanym do zera aku.
    >>> Podłączam kable od innego aauta, włączonego.
    >>>
    >>> Ile czasu powinienem poczekac zanim bez wiekszego kłopotu powinno
    >>> udac się odpalic auto?
    >>>
    >> Ok 20 min. Wszystkie debile z tej grupy zapominają, że głównym
    >> odbiorcą/pożercą prądu jest Twój wydojony akumulator, który
    >> wpierdala nagle 20A a kable też mają swoje ograniczenia. Dlaczego
    >> 20A? Bo tyle płynie przez kable z "Dawcy", który ma 14V MAX przy
    >> 1500obr/min z alternatora. No, kurwie, OBLICZAĆ prawa fizyki!,
    >> jaki prąd płynie z 14V na 12V (stan wydojonego aku) :)
    >
    > Na obydwu akumulatorach jest 14v :) Tam nie ma już żadnego 12v.
    > Prąd to sobie możesz zmierzyć ale nie obliczyć bo nie znasz R
    > akumulatora. Nie wiesz też ile pobiera samochód.

    Wystarczy wpiąć amperomierz. Widać, nie wpinałeś i nie podpinałeś
    voltomierza po stronie biorcy :)
    U nie jest to standardem raczej. Amperomierza zawsze nie wpinam ale
    podłączam voltomierz i sobie kukam. Polecam :)

    >
    >> Po 20 minutach Twój aku się nażre i dopiero wtedy (wpierdalając
    >> już tylko 5A) 15A będzie zasilało Twój rozrusznik (pod warunkiem
    >> że DAWCA będzie kręcił cały czas obroty w okolicach conajmniej
    >> 1200/min
    >
    > Nieprawda 14.4v będzie nawet na wolnych obrotach 900rpm. Przy 2000rpm
    > też będzie 14.4v. Jakby tak napięcie jeździło to po światłach byłoby
    > widać.

    No i widać. Nie dzieje się to skokowo lecz płynnie. Zawsze mam w swoim
    (obojętnie jakim) samochodzie zestaw voltomierza, który pokazuje te
    stany. Na dodatek, kiedy Twój akumulator jest naładowany, to sobie
    trzyma napięcie i nagle mu nie "hyca" w dół. Co innego w omawianym
    przykładzie, gdzie mamy rozładowany aku i jest potrzebna praca
    alternatora z moca maksymalną.


    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: