-
Data: 2018-06-23 12:05:32
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-06-23 o 09:48, Uzytkownik pisze:
> W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
>> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie
>> opisales. Prosilem o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow
>> w sytuacjach jakie opisales. Nie doczekalem sie. Mechanizm czyli
>> dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak reaguje regulator w
>> takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy alternator,
>> co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co
>> ma sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
>
>
> Bzdury piszesz.
>
> Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
> w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
> alternatorze) lub regulator napięcia.
Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ
MOŻLIWOŚCI :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i
spróbuj mi wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro
podłączony jest do OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem
zamkniętym i żaden prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma
prawa go uszkodzić. Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie
ładowania akumulatora i żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego
wpływu, żeby się uszkodził.
http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
/alternator9.jpg
>
> Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
> "dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
> jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
> rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
> obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.
Poniekąd tutaj się zgodzę że jeśli nie istnieje dobry "bufor" prądowo
napięciowy w postaci sprawnego akumulatora dawcy to obciążenie
(praktycznie zwarcie) rozrusznikiem biorcy i jego wydojonym aku weźmie
więcej energii niż w stanie "normalnym" gdzie alternator nie jest
obciążony "zwarciem" rozrusznika, bo nie pracuje (standardowy moment
rozruchu).
Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i jeśli
ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem elektrycznym a
nie z tym co napisałem :)
>
> W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
> dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
> prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
> sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
> wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
> "dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
>
> Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
>
> Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
>
> Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
> (dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
>
> Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
> potrzeba to czas należy wydłużyć.
>
> Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
> odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
>
> Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
> rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
>
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 12:07 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:50 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 16:08 Malkoit
- 23.06.18 16:36 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 17:42 Malkoit
- 23.06.18 17:44 Malkoit
- 23.06.18 20:22 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:28 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:50 LordBluzg(R)
- 23.06.18 22:18 Uzytkownik
- 23.06.18 22:19 Uzytkownik
- 23.06.18 22:41 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 23:27 LordBluzg(R)
- 23.06.18 23:39 Marek S
- 24.06.18 10:17 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=