-
Data: 2018-06-23 12:05:32
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-06-23 o 09:48, Uzytkownik pisze:
> W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
>> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie
>> opisales. Prosilem o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow
>> w sytuacjach jakie opisales. Nie doczekalem sie. Mechanizm czyli
>> dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak reaguje regulator w
>> takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy alternator,
>> co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co
>> ma sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
>
>
> Bzdury piszesz.
>
> Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
> w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
> alternatorze) lub regulator napięcia.
Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ
MOŻLIWOŚCI :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i
spróbuj mi wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro
podłączony jest do OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem
zamkniętym i żaden prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma
prawa go uszkodzić. Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie
ładowania akumulatora i żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego
wpływu, żeby się uszkodził.
http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
/alternator9.jpg
>
> Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
> "dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
> jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
> rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
> obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.
Poniekąd tutaj się zgodzę że jeśli nie istnieje dobry "bufor" prądowo
napięciowy w postaci sprawnego akumulatora dawcy to obciążenie
(praktycznie zwarcie) rozrusznikiem biorcy i jego wydojonym aku weźmie
więcej energii niż w stanie "normalnym" gdzie alternator nie jest
obciążony "zwarciem" rozrusznika, bo nie pracuje (standardowy moment
rozruchu).
Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i jeśli
ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem elektrycznym a
nie z tym co napisałem :)
>
> W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
> dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
> prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
> sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
> wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
> "dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
>
> Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
>
> Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
>
> Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
> (dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
>
> Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
> potrzeba to czas należy wydłużyć.
>
> Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
> odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
>
> Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
> rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
>
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 12:07 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:50 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 16:08 Malkoit
- 23.06.18 16:36 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 17:42 Malkoit
- 23.06.18 17:44 Malkoit
- 23.06.18 20:22 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:28 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:50 LordBluzg(R)
- 23.06.18 22:18 Uzytkownik
- 23.06.18 22:19 Uzytkownik
- 23.06.18 22:41 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 23:27 LordBluzg(R)
- 23.06.18 23:39 Marek S
- 24.06.18 10:17 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
- Re: czyszczenie Cepiku
Najnowsze wątki
- 2024-06-25 Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- 2024-06-25 Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- 2024-06-25 Tani laptop z Carrefoura
- 2024-06-25 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-06-25 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2024-06-25 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-06-25 Białystok => Starszy inżynier Cloud DevOps (Azure) <=
- 2024-06-25 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-06-25 I znowu prokuratura szuka paragrafu
- 2024-06-25 zalanie mieszkania jakie kwoty?
- 2024-06-25 Re: USA/Chicago: 2 lata za "usługi prawne" po 54 latach jako radny
- 2024-06-25 Re: USA/Chicago: 2 lata za "usługi prawne" po 54 latach jako radny
- 2024-06-24 Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- 2024-06-23 ładny dzień na cabrio
- 2024-06-24 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu