eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2018-06-23 12:05:32
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-06-23 o 09:48, Uzytkownik pisze:
    > W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
    >> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie
    >> opisales. Prosilem o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow
    >> w sytuacjach jakie opisales. Nie doczekalem sie. Mechanizm czyli
    >> dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak reaguje regulator w
    >> takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy alternator,
    >> co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co
    >> ma sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
    >
    >
    > Bzdury piszesz.
    >
    > Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
    > w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
    > alternatorze) lub regulator napięcia.

    Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ
    MOŻLIWOŚCI :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i
    spróbuj mi wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro
    podłączony jest do OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem
    zamkniętym i żaden prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma
    prawa go uszkodzić. Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie
    ładowania akumulatora i żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego
    wpływu, żeby się uszkodził.

    http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
    /alternator9.jpg
    >
    > Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
    > "dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
    > jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
    > rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
    > obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.

    Poniekąd tutaj się zgodzę że jeśli nie istnieje dobry "bufor" prądowo
    napięciowy w postaci sprawnego akumulatora dawcy to obciążenie
    (praktycznie zwarcie) rozrusznikiem biorcy i jego wydojonym aku weźmie
    więcej energii niż w stanie "normalnym" gdzie alternator nie jest
    obciążony "zwarciem" rozrusznika, bo nie pracuje (standardowy moment
    rozruchu).

    Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i jeśli
    ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem elektrycznym a
    nie z tym co napisałem :)
    >
    > W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
    > dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
    > prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
    > sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
    > wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
    > "dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
    >
    > Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
    >
    > Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
    >
    > Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
    > (dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
    >
    > Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
    > potrzeba to czas należy wydłużyć.
    >
    > Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
    > odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
    >
    > Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
    > rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
    >


    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: