-
Data: 2018-06-23 09:48:24
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie opisales. Prosilem
o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow w sytuacjach jakie opisales. Nie
doczekalem sie. Mechanizm czyli dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak
reaguje regulator w takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy
alternator, co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co ma
sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
Bzdury piszesz.
Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
alternatorze) lub regulator napięcia.
Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
"dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.
W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
"dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
(dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
potrzeba to czas należy wydłużyć.
Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 12:05 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:07 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:50 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 16:08 Malkoit
- 23.06.18 16:36 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 17:42 Malkoit
- 23.06.18 17:44 Malkoit
- 23.06.18 20:22 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:28 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:50 LordBluzg(R)
- 23.06.18 22:18 Uzytkownik
- 23.06.18 22:19 Uzytkownik
- 23.06.18 22:41 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 23:27 LordBluzg(R)
- 23.06.18 23:39 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
- Re: czyszczenie Cepiku
- Re: czyszczenie Cepiku
Najnowsze wątki
- 2024-06-24 Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- 2024-06-23 ładny dzień na cabrio
- 2024-06-24 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-23 HDMI
- 2024-06-23 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-24 Berlin => Customer Support Engineer <=
- 2024-06-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-24 Szczecin => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-24 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-06-24 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-24 Warszawa => Business Development Manager <=
- 2024-06-24 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-06-24 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-24 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-06-24 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=