eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2018-06-23 12:07:29
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-06-23 o 08:32, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:5b2d58de$0$586$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2018-06-22 o 18:09, Malkoit pisze:
    >>
    >>> Do akumulatora podpięty jest inny samochód (diesel) z rozładowanym
    >>> akumulatorem i włączony start.
    >>> Silnik dawcy pracuje na wyzszych obrotach.
    >>> Alternator dawcy jest przeciążony i jest ryzyko uszkodzenia tego
    >>> alternatora.
    >>
    >> Alternator nie może być przeciążony z uwagi na "bufor", czyli akumulator
    >> dawcy, który jest tutaj w układzie "stabilizatora napięcia" i jest
    >> naładowany. To z niego własnie jest pobierany największy prąd. Napięcie
    >> nie spadnie do niższego poziomu niż 11V (w maksymalnym obciążeniu tego
    >> połączenia) w opisywanym układzie a co za tym idzie, regulator napięcia
    >> alternatora będzie pracował sobie zupełnie normalnie podając prąd
    >> wzbudzenia do alternatora i ten będzie się zachowywał dokładnie jak
    >> podczas normalnej pracy. Co innego, kiedy akumulator dawcy, to prawie
    >> złom
    >> i podczas obciążenia napięcie spada do stanu niższego...dajmy 10-9V gdzie
    >> alternator idzie pełną mocą, to i tak nie zabijesz ani alternatora ani
    >> regulatora. Dopiero podczas pełnego zwarcia, można uszkodzić alternator
    >> (diody) lub spalić uzwojenia ale regulator, który tworzy zupełnie osobny
    >> obwód nie ulega uszkodzeniu. Regulator napięcia nie ma "wyliczenia" na
    >> jakiś maksymalny stan (lub wyższy niż maksymalny-co sugerujesz). Układ
    >> elektroniczny regulatora zbudowany jest ze sporym zapasem, który
    >> uniemożliwia "przegrzanie" czy "przepięcie". Proponuję poczytać na temat
    >> obecnych alternatorów.
    >> --
    >> LordBluzg(R)
    >> ?Sukces WOŚP klęską PiS?
    >
    > Jeżeli projektant przewidział takie obciążenie alternatora jak wyżej
    > i zaprojektował alternator z takim zapasem to podaj źródło
    > takiej twojej wiedzy, że projektant tak przewidział.
    >
    http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
    /alternator9.jpg

    Jesli umiesz czytać schemat, to powinno Ci wystarczyć :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: