    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 6 May 2015 17:46:22 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    <X...@1...0.0.1>
    <5545f88d$0$8370$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <554778cd$0$27529$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55489df5$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    On Tue, 5 May 2015, Budzik wrote:

    > Użytkownik Trybun i...@j...ru ...

    > Oczywiście.
    > Jest tylko kwestia prawdopodobienstwa, ktore w przypadku łysych opon jest
    > niewspolmiernie wieksze co rozumie kazdy kto ma troche oleju w głowie.

    W sprawie formalnej.
    Przemycasz założenie, że pojadą tak samo.
    To (jednak) nie jest oczywiste.
    Z zamierzchłych czasów znam przypadki, kiedy ktoś pojechał z zepsutym
    hamulcem - ale jechał mając na względzie ten fakt.
    Nie mam pojęcia, czy jechał na tyle wolniej, żeby jakby co ręcznym
    zastąpić hamulec główny, ale cóż, nie wykluczam.

    Ba, skoro opony są lepsze i wynalazków "od bezpieczeństwa" natkali
    do aut, to m.in. dlatego większość kierówców "wykorzystyje zapas
    bezpieczeństwa".
    Pytaniem jest więc, czy ktoś z oponami w lepszym stanie nie jedzie
    "kompensacyjnie" :>

    > Dokładnie - dlatego trzeba minimalizować ryzyko a nie je celowo zwiekszac.

    Ale minimalizacja sprowadza się do zapewnienia dostatecznie krótkiej
    drogi hamowania, a nie grubości bieżnika :>

    I owszem, doskonale rozumiem "tryb uproszczony" polegający na wymogu
    zapewnienia *możliwości* jazdy "jak wszyscy".
    IMVHO, argumentację kładzie nacisk na ryzyko właśnie.
    Bo jakby argumentem było "bo pojedzie wolniej i będzie utrudniał
    ruch", to może bym się nie odzywał ;)

    pzdr, Gotfryd