-
Data: 2015-05-06 18:51:39
Temat: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...
>>>> ale nie ma to absolutnie nic wspolnego z tym, ze JAZDA NA ŁYSYCH
>>>> OPONACH JEST NIEBEZPIECZNA!
>>>
>>> Owszem, ale jazda na nowych oponach także.
>>>
>> Oczywiście.
>> Jest tylko kwestia prawdopodobienstwa, ktore w przypadku łysych opon
>> jest niewspolmiernie wieksze co rozumie kazdy kto ma troche oleju w
>> głowie.
>
> W sprawie formalnej.
> Przemycasz założenie, że pojadą tak samo.
> To (jednak) nie jest oczywiste.
> Z zamierzchłych czasów znam przypadki, kiedy ktoś pojechał z
> zepsutym
> hamulcem - ale jechał mając na względzie ten fakt.
> Nie mam pojęcia, czy jechał na tyle wolniej, żeby jakby co ręcznym
> zastąpić hamulec główny, ale cóż, nie wykluczam.
>
> Ba, skoro opony są lepsze i wynalazków "od bezpieczeństwa" natkali
> do aut, to m.in. dlatego większość kierówców "wykorzystyje zapas
> bezpieczeństwa".
> Pytaniem jest więc, czy ktoś z oponami w lepszym stanie nie jedzie
> "kompensacyjnie" :>
>
Nie, a w kazdym razie nie do konca.
Sam przeciez pisałem, ze jezdzenie z oponami majacymi 2-3 mm moze byc
bezpieczne - zalezy od stylu jazdy, swiadomosci etc.
Ale: jazda na łysych w czasie deszczu nie moze być bezpieczna, no chyba, ze
ktos bedzie jechał 30 na godzine, ale znowu taka jazda jest niebezpieczna z
innych powodów.
Dodatkowo łyse opony sa po prostu niezgodne z prawem (ktore, co nie jest
oczywiste, jest akurat sluszne)
>>>>> No przestań się zabawiać w użytkownika dróg..
>>>>>
>>>> Bedzie mi trudno - za duzo jezdze.
>>>
>>> Tym bardziej wzrasta ryzyko że kogoś zabijesz, tfu, ale niestety tak
>>> fakty wyglądają.
>>>
>> Dokładnie - dlatego trzeba minimalizować ryzyko a nie je celowo
>> zwiekszac.
>
> Ale minimalizacja sprowadza się do zapewnienia dostatecznie krótkiej
> drogi hamowania, a nie grubości bieżnika :>
>
A jedno z drugim nie jest powiazane?
> I owszem, doskonale rozumiem "tryb uproszczony" polegający na wymogu
> zapewnienia *możliwości* jazdy "jak wszyscy".
> IMVHO, argumentację kładzie nacisk na ryzyko właśnie.
> Bo jakby argumentem było "bo pojedzie wolniej i będzie utrudniał
> ruch", to może bym się nie odzywał ;)
No to masz powyzej :)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.15 18:51 Budzik
- 06.05.15 19:15 re
- 06.05.15 19:26 re
- 06.05.15 19:35 re
- 06.05.15 20:08 J.F.
- 06.05.15 23:20 LordBluzg(R)
- 06.05.15 23:34 LordBluzg(R)
- 06.05.15 23:53 LordBluzg(R)
- 07.05.15 11:14 Gotfryd Smolik news
- 07.05.15 11:05 Gotfryd Smolik news
- 07.05.15 12:25 dddddddd
- 07.05.15 18:44 LordBluzg(R)
- 07.05.15 19:03 re
- 07.05.15 19:32 dddddddd
- 07.05.15 21:43 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod