eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIlu jest takich gumiarzy?Re: Ilu jest takich gumiarzy?
  • Data: 2015-05-06 18:51:39
    Temat: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    >>>> ale nie ma to absolutnie nic wspolnego z tym, ze JAZDA NA ŁYSYCH
    >>>> OPONACH JEST NIEBEZPIECZNA!
    >>>
    >>> Owszem, ale jazda na nowych oponach także.
    >>>
    >> Oczywiście.
    >> Jest tylko kwestia prawdopodobienstwa, ktore w przypadku łysych opon
    >> jest niewspolmiernie wieksze co rozumie kazdy kto ma troche oleju w
    >> głowie.
    >
    > W sprawie formalnej.
    > Przemycasz założenie, że pojadą tak samo.
    > To (jednak) nie jest oczywiste.
    > Z zamierzchłych czasów znam przypadki, kiedy ktoś pojechał z
    > zepsutym
    > hamulcem - ale jechał mając na względzie ten fakt.
    > Nie mam pojęcia, czy jechał na tyle wolniej, żeby jakby co ręcznym
    > zastąpić hamulec główny, ale cóż, nie wykluczam.
    >
    > Ba, skoro opony są lepsze i wynalazków "od bezpieczeństwa" natkali
    > do aut, to m.in. dlatego większość kierówców "wykorzystyje zapas
    > bezpieczeństwa".
    > Pytaniem jest więc, czy ktoś z oponami w lepszym stanie nie jedzie
    > "kompensacyjnie" :>
    >
    Nie, a w kazdym razie nie do konca.
    Sam przeciez pisałem, ze jezdzenie z oponami majacymi 2-3 mm moze byc
    bezpieczne - zalezy od stylu jazdy, swiadomosci etc.
    Ale: jazda na łysych w czasie deszczu nie moze być bezpieczna, no chyba, ze
    ktos bedzie jechał 30 na godzine, ale znowu taka jazda jest niebezpieczna z
    innych powodów.
    Dodatkowo łyse opony sa po prostu niezgodne z prawem (ktore, co nie jest
    oczywiste, jest akurat sluszne)

    >>>>> No przestań się zabawiać w użytkownika dróg..
    >>>>>
    >>>> Bedzie mi trudno - za duzo jezdze.
    >>>
    >>> Tym bardziej wzrasta ryzyko że kogoś zabijesz, tfu, ale niestety tak
    >>> fakty wyglądają.
    >>>
    >> Dokładnie - dlatego trzeba minimalizować ryzyko a nie je celowo
    >> zwiekszac.
    >
    > Ale minimalizacja sprowadza się do zapewnienia dostatecznie krótkiej
    > drogi hamowania, a nie grubości bieżnika :>
    >
    A jedno z drugim nie jest powiazane?

    > I owszem, doskonale rozumiem "tryb uproszczony" polegający na wymogu
    > zapewnienia *możliwości* jazdy "jak wszyscy".
    > IMVHO, argumentację kładzie nacisk na ryzyko właśnie.
    > Bo jakby argumentem było "bo pojedzie wolniej i będzie utrudniał
    > ruch", to może bym się nie odzywał ;)

    No to masz powyzej :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: