  • Data: 2015-05-06 17:37:33
    Temat: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 May 2015, Budzik wrote:

    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Takie podejscie to nie jest statystyka...
    > Nie mozna oddzielic ilosci wypadków od ilosci uczestników ruchu pijanych /
    > trzeźwych.

    Dlatego mnie bardzo intryguje statystyka, co do której miałem przekonanie
    że widziałem ją gdzieś na przełomie tysiącleci - statystyka *sprawców*
    wypadku przy zdarzeniach trzeźwy/pijany (nie mylić ze statystykami uczestników).
    Wedle mojej pamięci, wyglądała ona (wtedy) podobnie jak przy
    wypadkach z nieustąpienia pierwszeństwa z tymi niewyszkolonymi,
    niecertyfikowanymi i nijak nie znającymi przepisów rowerzystami.

    Znaczy większość winnych wypadku po "złej" stronie statystyki :P

    > Manipuluje same prawo ktore ustanawia granice na poziomie 0,2.
    > Ale mam nadzieje, ze zgadzamy sie z tym, ze kierowca majacy promil i wiecej
    > to juz jest znacznei niebezpieczniejszy od trzeźwego?

    "Za mało danych".
    Sorry :(
    Usiłujesz przemycić założenie, że obaj pojadą tak samo.
    A to nie jest oczywiste.
    W skrajnym przypadku dlatego, że "dostatecznie pijany" nie
    jest w stanie :>

    Mam wyciągać moje ulubione linki, przy których dopisuję, że dopóty
    *ZA TO* kara nie będzie WIĘKSZA niż "nieniebezpieczna" jazda
    z "gołymi" promilami, to IMO na drogach nie będzie lepiej?

    Ten nietrzeźwy będzie niebezpieczniejszy, jeśli będzie usiłował
    jechać "tak jak trzeźwy". Wtedy tak.
    Owszem, doskonale wiem, że wraz ze wzrostem stężenia alkoholu
    rośnie przekonanie o samopoczuciu i umiejętnościach :>
    Ale to nie wyklucza możliwości jazdy ostrożnej *mimo* tego
    przekonania.
    Oraz nie wyklucza jazdy skrajnie niebezpiecznej zupełnie
    na trzeźwo :>
    Jak je WTEDY porównać?

    pzdr, Gotfryd