eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :)Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
  • Data: 2010-01-31 00:26:36
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Jan 30, 4:06 pm, jacek2v <j...@g...com> wrote:
    > On 29 Sty, 01:57, JAM <j...@y...com> wrote:
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On Jan 28, 5:45 pm, "limken" <l...@x...xx> wrote:
    >
    > > >http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NS
    X-a,wid,11876011,w...
    >
    > > > 500/3.4 = 147 KM z litra...
    > > > wolnossące zwierze...
    >
    > > > eh... i to jeszcze V8
    >
    > > > --
    > > > limken polimken
    >
    > > Ale moment juz nie taki wspanialy. Normalne w wysokoobrotowych
    > > silnikach. Trzeba bedzie stosowac duze przelozenia. Ciekawe jak duzo
    > > bedzie wazyl ten silnik, jakie bedzie mial rozmiary i ile bedzie
    > > palil ?
    >
    > > Pytanie jest o tyle nie pozbawione sensu, ze nie wszystko musi byc
    > > zlotem co sie swieci jak mawia stare przyslowie.
    >
    > > Amerykanskie czasopsimo Popular Mechanics zrobilo niedawno test
    > > prownujacy BMW M3 z Chevroletem Corvette. Test niezbyt moze sensowny,
    > > bo porownujacy samochody z roznych klas ale bardzo interesujaco
    > > wypadlo porownanie silnikow. Silnik BMW to bardzo zaawansowany,
    > > naladowany technologia 4.0 litrowe V8 z pelnymi najnowoczesniejszymi
    > > bajerami.
    > > W Corvette natomiast Amerykanie zastosowali duzo bardziej
    > > konserwatywna konstukcje V8 o pojemnosci 6.0 litrow a wiec o 50%
    > > wiecej. W efekcie oba silniki produkuja mniej wiecej ta sama moc okolo
    > > 415 KM (Corvette odrobine wiecej) ale juz tu widac, ze Corvette
    > > oczywiscie ma sporo wiekszy moment. Pomijajac moment jednakze, na oko
    > > BMW wydaje sie sporo "lepszy".
    >
    > > Ale co to znaczy lepszy ?
    >
    > > Autorzy w artykule po tescie sami zauwazaja , ze silnik BMW ma duzo
    > > wiecej czesci skladowych (musi byc sporo drozszy w produkcji i
    > > bardziej podatny na awarie), jest silnikiem gabarytowo wiekszym !!! i
    > > na dodatek od silnika Corvette jest ciezszy !!! Autorzy artykulu
    > > przyznaja, ze dzieki swojemu silnikowi Corvette moze miec bardzo nisko
    > > polozona maske silnika, czego nie daloby sie zrobic uzywajac silnika
    > > niemieckiego. W dalszej czesci artykulu czytelnik dowiaduje sie
    > > rowniez, ze silnik Corvette rowniez latwiej i szybciej reguje na pedal
    > > gazu, a w tym samym tescie paliwowym Corvette rowniez zuzywa duzo
    > > mniej paliwa od BMW !  W tescie jazdy Covrette dosyc latwo wygrywa z
    > > BMW nawet do 100 km/h kiedy aerodynamika nie ma jeszcze takiego
    > > znaczenia.
    >
    > > Resumujac "lepszy" silnik okazuje sie byc mniej dynamiczny, wiekszy
    > > gabarytowo, ciezszy, zuzywajacy wiecej paliwa produkujac przy tym
    > > mniej mocy, mniejszy moment, bedac knstukcja drozsza w produkcji i
    > > bardziej podatna na awarie. Co wiez oznacza "lepszy" ? Czy wyciaganie
    > > ponad 100 KM/litra za wszelka cene naprawde czyni silnik od razu
    > > lepszym ? Mierzac te silniki wedlug parametrow, ktorymi posluguja sie
    > > inzynierowie, silnik BMW wypada raczej niezbyt dobrze. Po co ta cala
    > > technologia skoro w efekcie otrzymujemy produkt, ktory wedlug pomiarow
    > > parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
    > > Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
    > > pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
    > > podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
    > > gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
    > > ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
    > > dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.
    >
    > > Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:
    >
    > >http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars
    /4333820.html?page=2
    >
    > > JAMhttp://marchel.home.comcast.net/~marchel/
    >
    > Wydaje mi się, że w artykule jest tylko waga całych samochodów?
    > BMW bardziej luksusowe i świetnie łyka zakręty:) Podejrzewam, że
    > Corveta wymięka na zakrętach :)
    >
    > Mhh czyżby porównywali BMW na automacie z Corvetą na manualu ? :)
    >
    > Pzdr.

    Dlaczego ci sie tak wydaje ?

    Tu masz czasy mierzone dla roznych samochodow na torach wyscigowych
    calego swiata, w tym w Europie przez europejskich kierowcow.
    Poszukaj Corvette C6. To jest aktualnie produkowany model. C6 to
    najtansza wersja. Sprawdz tez osiagi C6-Z06 - wersja posrednia i ZR1 -
    wersja najdrozsza.

    http://www.fastestlaps.com/

    Zreszta ta strona jest wogole bardzo fajna abstrachujac od Corvette
    dla kazdego fana samochodow.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: