eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :)Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
  • Data: 2010-01-30 22:06:12
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: jacek2v <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 29 Sty, 01:57, JAM <j...@y...com> wrote:
    > On Jan 28, 5:45 pm, "limken" <l...@x...xx> wrote:
    >
    > >http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NS
    X-a,wid,11876011,w...
    >
    > > 500/3.4 = 147 KM z litra...
    > > wolnossące zwierze...
    >
    > > eh... i to jeszcze V8
    >
    > > --
    > > limken polimken
    >
    > Ale moment juz nie taki wspanialy. Normalne w wysokoobrotowych
    > silnikach. Trzeba bedzie stosowac duze przelozenia. Ciekawe jak duzo
    > bedzie wazyl ten silnik, jakie bedzie mial rozmiary i ile bedzie
    > palil ?
    >
    > Pytanie jest o tyle nie pozbawione sensu, ze nie wszystko musi byc
    > zlotem co sie swieci jak mawia stare przyslowie.
    >
    > Amerykanskie czasopsimo Popular Mechanics zrobilo niedawno test
    > prownujacy BMW M3 z Chevroletem Corvette. Test niezbyt moze sensowny,
    > bo porownujacy samochody z roznych klas ale bardzo interesujaco
    > wypadlo porownanie silnikow. Silnik BMW to bardzo zaawansowany,
    > naladowany technologia 4.0 litrowe V8 z pelnymi najnowoczesniejszymi
    > bajerami.
    > W Corvette natomiast Amerykanie zastosowali duzo bardziej
    > konserwatywna konstukcje V8 o pojemnosci 6.0 litrow a wiec o 50%
    > wiecej. W efekcie oba silniki produkuja mniej wiecej ta sama moc okolo
    > 415 KM (Corvette odrobine wiecej) ale juz tu widac, ze Corvette
    > oczywiscie ma sporo wiekszy moment. Pomijajac moment jednakze, na oko
    > BMW wydaje sie sporo "lepszy".
    >
    > Ale co to znaczy lepszy ?
    >
    > Autorzy w artykule po tescie sami zauwazaja , ze silnik BMW ma duzo
    > wiecej czesci skladowych (musi byc sporo drozszy w produkcji i
    > bardziej podatny na awarie), jest silnikiem gabarytowo wiekszym !!! i
    > na dodatek od silnika Corvette jest ciezszy !!! Autorzy artykulu
    > przyznaja, ze dzieki swojemu silnikowi Corvette moze miec bardzo nisko
    > polozona maske silnika, czego nie daloby sie zrobic uzywajac silnika
    > niemieckiego. W dalszej czesci artykulu czytelnik dowiaduje sie
    > rowniez, ze silnik Corvette rowniez latwiej i szybciej reguje na pedal
    > gazu, a w tym samym tescie paliwowym Corvette rowniez zuzywa duzo
    > mniej paliwa od BMW !  W tescie jazdy Covrette dosyc latwo wygrywa z
    > BMW nawet do 100 km/h kiedy aerodynamika nie ma jeszcze takiego
    > znaczenia.
    >
    > Resumujac "lepszy" silnik okazuje sie byc mniej dynamiczny, wiekszy
    > gabarytowo, ciezszy, zuzywajacy wiecej paliwa produkujac przy tym
    > mniej mocy, mniejszy moment, bedac knstukcja drozsza w produkcji i
    > bardziej podatna na awarie. Co wiez oznacza "lepszy" ? Czy wyciaganie
    > ponad 100 KM/litra za wszelka cene naprawde czyni silnik od razu
    > lepszym ? Mierzac te silniki wedlug parametrow, ktorymi posluguja sie
    > inzynierowie, silnik BMW wypada raczej niezbyt dobrze. Po co ta cala
    > technologia skoro w efekcie otrzymujemy produkt, ktory wedlug pomiarow
    > parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
    > Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
    > pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
    > podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
    > gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
    > ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
    > dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.
    >
    > Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:
    >
    > http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/
    4333820.html?page=2
    >
    > JAMhttp://marchel.home.comcast.net/~marchel/

    Wydaje mi się, że w artykule jest tylko waga całych samochodów?
    BMW bardziej luksusowe i świetnie łyka zakręty:) Podejrzewam, że
    Corveta wymięka na zakrętach :)

    Mhh czyżby porównywali BMW na automacie z Corvetą na manualu ? :)

    Pzdr.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.01.10 23:05 JAM
  • 30.01.10 23:35 JAM
  • 30.01.10 23:44 DoQ
  • 30.01.10 23:52 Brzezi
  • 31.01.10 00:26 JAM
  • 31.01.10 00:17 JAM
  • 31.01.10 09:37 J.F.
  • 31.01.10 17:10 limken
  • 31.01.10 17:51 JAM
  • 31.01.10 20:44 J.F.
  • 31.01.10 21:56 DoQ
  • 31.01.10 22:06 DoQ
  • 01.02.10 00:23 JAM
  • 01.02.10 01:16 JAM
  • 01.02.10 00:49 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: