-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!mx02.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Tue, 12 Jan 2016 01:09:28 -0600
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 2
Message-ID: <n728mh$ahs$1@dont-email.me>
References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
<d...@4...com>
<9...@g...com>
<n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
<0...@g...com>
<n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
<n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
<n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
<n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<n6tvj1$9id$1@dont-email.me> <569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 12 Jan 2016 07:06:57 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="1a6d3fa4af3609ccdbd33ac7cb86c1f1";
logging-data="10812";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+Mrv8eTXS6y6yuveFgX93P"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:e0BnpeLe6wcb/rh+8P3J4oGW47c=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691939
[ ukryj nagłówki ]"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
news:569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
> Miałem na myśli sytuację, że sprzęt jest niby sprawny, ale ma jakąś
> irytująca cechę, która powoduje iz jego używanie jest uciążliwe. Np. pilot
> działa tylko dokładnie w osi odbiornika IR, albo każda funkcja działa z
> opóźnieniem 2 sekund. Wtedy raczej 90% nabywców zwróci ten sprzęt do
> sklepu. Producent go nie przyjmie z powrotem, ponieważ sprzęt działa:
> włącza się, odtwarza płyty, wyłącza.
Jak tu żyję długo to się z takimi bublami nie spotykam...
Może właśnie dlatego że sklepy w USA mają taką politykę zwrotów
to takie badziewia wysyła się do sprzedaży tylko w Polsce? ;-)
>> Jest dużo ludzi (w tym ja) że sprzętu elektronicznego nie traktują
>> jak jakiegoś świętego przedmiotu który mozna kupić tylko w stanie
>> fabrycznego dziewictwa, nierozpieczętowanego - zauważają fakt
>> że czy ten DVD player postoi u mnie 10 dni czy u kogoś 10 dni
>> to wartość jego nie spadła 15% i zamiast za coś zapłacić $500
>> chętnie zapłacimy te $400 czy $425 aby mieć TEN SAM SPRZĘT.
>
> Też bym bez problemu taki kupił. Jednak u nas nie zauważyłem w Media
> Marktach i tym podobnych sprzętów zwróconych przez klientów
> i z niższą ceną. Może bywają, ale się rozchodzą jak ciepłe bułeczki. :)
Może tak jest.
> Są sklepy ze sprzętem "ze zwrotów", ale kupując sprzęt zwrócony przez
> kogoś, ryzykujesz, że jest on uszkodzony lub ma wadę. Cena jest niższa,
> ale gwarancja jest wtedy na miesiąc, na pół roku albo nie ma jej wcale.
No to bida.
>>> Czy małe sklepy też przyjmują zroty w taki prosty sposób?
>>
>> Zdefiniuj termin "małe sklepy".
>
> Sklep z 2-3-4-5 pracownikami.
Nie odwiedzam takich sklepów z elektroników.
Przeważnie jest w nich jakaś zbieranina z eBay'a.
Więc nie orientuję się jak u nich ze zwrotami...
>> Teoretycznie można to tak interpretować jak mówisz :-)
>> Natomiast w praktyce gwarancja liczy się od daty zakupu,
>> i kupując towar otworzony w sklepie efekt jest taki jak
>> gdy kupujesz towar nowy: dostajesz pełną gwarancję
>> od daty widniejącej na Twoim paragonie.
>> Pamiętaj, że w dużej skali ten mały procent sprzętu który
>> generalnie się nie psuje nie będzie dla producenta żadnym
>> obciążeniem finansowym gdy gwarancję będzie honorował przez
>> 13 a nie 12 miesięcy, czy - tymbardziej - 25 a nie 24 miesiące.
>
> No to naprawdę producenci i sprzedawcy w USA są wyrozumiali dla klienta.
> :)
Po prostu jest duży narzut detaliczny który pokrywa taką obsługę klienta.
Tym się właśnie hurt od detalu ma różnić.
>> Istnieje to nie jest dobre kryterium - to oznacza tylko tyle że jakoś tam
>> się mu opłaca tak funkcjonować. Kto wie czy nie miałby więcej dochodów
>> gdyby lepiej traktował klientów - może mógłby zatrudnić więcej
>> pracowników,
>> rozbudować lokalizację, oferować więcej produktów, założyć filię swoją
>> na sąsiednim osiedlu - czy też wygryźć konkurencję i mieć 2x więcej
>> profitów.
>
> Konkurencja z dobrymi wędlinami też się nie rozwinęła przez ten czas.
W ogóle małym sklepikom nie wróżę zbyt dużego prosperity...
>> Kryminałby się zrobił - wystarczyłoby aby się zgłosił ktoś, kto się
>> pochorował.
>
> Jak nam Pan udowodni, że zachorował Pan od naszego produktu, a nie od
> produktu kupionego u konkurencji?
> Proszę dostarczyć komisyjnie pobrane próbki artykułu w dniu zakupu. Oraz
> przedstawić certyfikat niezależnego osrodka badawczego, że przechowywał
> Pan artykuł zgodnie z wymaganiami.
Znów - moze się zdarzyć że ktoś kupi więcej, da nadmiar do zamrażalnika,
to co zje i od czego się pochoruje + zawartość zamrażalnika zaprowadzi ich
do źródła.
Już tak było w USA. Chyba w przypadku jakiegoś dużego zatrucia salmonelą.
>> Albo pod wpływem takiego filmu na portalu społecznościowym 100 lub 1000
>> osób.
>
> Uuuu, Pszemol, nie wiesz co piszesz. Jakby pracownik wrzucił taki filmik
> do sieci, to może zostać zwolniony dyscyplinarnie za naruszenie tajemnicy
> pracodawcy. Nie wiem też czy pracodawca nie może wtedy dochodzić od niego
> zadośćuczynienia za poniesione straty. Pozostali pracownicy w trosce o
> własne posady nie potwierdziliby, że było takie polecenie szefostwa.
Nie macie ustawy o "whistleblowers"?
> A za szkalowanie firmy w Internecie można słono zapłacić. Polska firma
> wędliniarska wytoczyła proces blogerowi jak ten skrytykował smak tatara,
> że jest w nim za dużo chemii. Biedaczek bardzo przepraszał, bo inaczej
> poszedłby z torbami.
>
> http://di.com.pl/sokolow-vs-bloger-spor-zakonczyl-si
e-ugoda-ale-sokolow-chce-czegos-wiecej-48797
Ciekawa historia.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.16 08:09 Pszemol
- 12.01.16 09:47 yabba
- 12.01.16 11:05 d...@g...com
- 12.01.16 11:07 J.F.
- 12.01.16 11:46 yabba
- 12.01.16 12:22 yabba
- 12.01.16 12:13 J.F.
- 12.01.16 12:48 yabba
- 12.01.16 12:46 J.F.
- 12.01.16 13:06 d...@g...com
- 12.01.16 13:25 yabba
- 12.01.16 13:27 yabba
- 12.01.16 13:30 Kris
- 12.01.16 13:57 Pszemol
- 12.01.16 13:58 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- skąd my to znamy
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- antena gsm
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=