  • Data: 2015-11-22 20:11:41
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-22 o 19:11, Budyń pisze:
> [...]
    niszczaca sprzet po okreslonym czasie, bo mozna skonczyc jak volkswagen.

    10letnią, z pełnym dostepem czesci zamiennych i ich ceną okresloną na nie wiecej niz
    30% ceny produktu.

    > napisalem "nie wiecej". Czyli za kndensator pewnie mniej, ale czasem by sie
    opłacało od nich kupic kondensator za 30% niz kolejne urzadzenie za 100%ceny.

    Mi tam Unia nie potrzebna, żeby mnie ratować przed podłymi producentami.
    W chyba już pięcioletnim laptopie Asus K72, trzeci raz wymieniam matrycę
    za 350 zł. Z mojej winy. Jakoś nie wytrzymują upadku na beton :) A poza
    tym laptop ma się dobrze. Kosztował około 3 kpln wiec ta matryc to
    raptem trochę ponad 10%. Poprzedni laptop HP NX pracował z 78 lat w
    ciężkich warunkach. Atramentówka HP AllInOne działa już z pięć lat bez
    problemu. Plazma już z 6-7 lat. Miała gwarancję rozszerzoną do 5 lat.
    Zmywarka Whirlpool chodzi od kilku lat. Padł zimmering w pompce i
    grzałka. Pierwszy 7 zł, grzałka 95zł. Oczywiście sam wymieniłem. Ceny
    części nie są zaporowe. W normalnych krajach to za usługę naprawy
    zapłaci się dużo. I podejrzewam, że znacznie więcej niż z 15-20 lat
    temu. Wtedy powszechne było, że do pralek, telewizorów, lodówek
    przyjeżdżali fachowcy. Teraz się to nie opłaca. To jest pewnie główną
    przyczyną, że teraz znacznie więcej ludzi kupuje nowy sprzęt po
    uszkodzeniu poprzedniego. Nie opłaca się pakować pieniędzy w naprawy gdy
    wiadomo, że za pól roku znowu może coś się zepsuć, a nowy ma gwarancję.

    --
    pozdrawiam
    MD