  • Data: 2015-11-22 21:04:45
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > do punktu 2 genialnej strategii -- cena. Gdyby ten komputer na początku
    > był tańszy, to by nie zawojował rynku. Nikt by nie chciał ślęczeć tydzień
    > nad tanim badziewiem, nim zrobi coś użytecznego. Ale skoro tyle zapłacił,
    > to przecież tak łatwo się nie podda.

    imo dorabiasz ideologię...

    Ja pierwszego maka miałem w studio właśnie w 90 roku. Nie dla logo,
    tylko dlatego, że wtedy OS (nie pamiętam, 6 czy 7) działał tak, że
    Windows nie miał najmniejszej szansy się nie tylko równać, ale jechać
    tym samym pociągiem...

    Nawet sporo później, kiedy pojawiły się na windę te aplikacje, które
    było tylko na OS, nadal nie dawało się na nich sensownie pracować.
    Przykładowo uzyskanie synchronizacji audio w studio ze sprzętem
    było pod windą niewykonalne.

    A sprzęt mieliśmy jaki chcieliśmy - nie najtańsze badziwie.
    I tak dalej i tak dalej...

    Faktem jest, że OS był pomyślany jako "wygodny dla usera" i bardzo
    dobrze. W maku zawsze wszystko działało "out the box", bez walki z
    driverami itp.

    To samo ze sprzętem - wystarczy sobie porównać wnętrze starej G5 do
    dowolnego PC, żeby nie sięgać jeszcze wcześniej.
    Oczywiście jest faktem, że Apple zawsze było z tym łatwiej z uwagi na
    zamknięty hardware.

    Dziś już jednak na to powołać się nie można, bo nadal OSX jest imo
    bardziej wygodny niż windows - czy windows nadal nie ma przypadkiem
    idiotycznego problemu, że zmiana gniazdka USB to dla niego "nowe
    urządzenie" ? Bo w "7" chyba tak jest nadal. To śmieszne...

    Niestety, potem Apple poszło w intele. Chociaż - zaletą jest fakt, że
    dziś można sobie postawić OS X ma PC i też śmiga :)

    > Jasne, że w porządku! Mnie się to podoba, cały czas podziwiam firmę,
    > która swoją ciężką pracą tyle potrafi zarobić.

    No to na pewno.
    Jednak zastanówmy się, czy próba wyrwania właścicielowi sklepów Ap.pl
    domeny zasługuje na taki sam podziw ?...