  • Data: 2015-11-22 22:39:35
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sundayman pisze:

    > imo dorabiasz ideologię...

    Chciałbym tak umieć jak Jobs. Byłbym bardzo bogaty. Ale mogę tylko
    podziwiać.

    > Ja pierwszego maka miałem w studio właśnie w 90 roku. Nie dla logo,
    > tylko dlatego, że wtedy OS (nie pamiętam, 6 czy 7) działał tak, że
    > Windows nie miał najmniejszej szansy się nie tylko równać, ale jechać
    > tym samym pociągiem...

    Windows potraktowany przez producenta jako produkt na poważny rynek
    pojawiłs się w roku 1990. Trudno się spodziewać, by producenci softu
    dobrze już zasiedziałego w macowym środowisku od razu wypuścili wersje
    na nową platformę.

    > Nawet sporo później, kiedy pojawiły się na windę te aplikacje, które
    > było tylko na OS, nadal nie dawało się na nich sensownie pracować.
    > Przykładowo uzyskanie synchronizacji audio w studio ze sprzętem
    > było pod windą niewykonalne.

    Nie wiem czy pięć lat to "sporo później", ale Windows 95, to już była
    całkiem inna klasa niż równolegle istniejący Mac OS -- toto nawet
    nie miało multitaskingu *w systemie*, jeden zawieszony program kładł
    wszystko. A wbrew temu co się powtarza, takie zwiechy były częste.

    > A sprzęt mieliśmy jaki chcieliśmy - nie najtańsze badziwie.
    > I tak dalej i tak dalej...

    Dalej to już nawet producenci programów graficznych, kiedyś nieodłącznie
    kojarzonych z makami, zaczęli zaniedbywać ten system. Doszło do tego, że
    wersje makowe wychodziły później, albo wcale. A na tym samym sprzęcie ten
    sam program windziany potrafi działać lepiej i szybciej od jego równoległej
    wersji makowej.

    > Faktem jest, że OS był pomyślany jako "wygodny dla usera" i bardzo
    > dobrze. W maku zawsze wszystko działało "out the box", bez walki z
    > driverami itp.

    No właśnie to nie jest faktem. To mit.

    > To samo ze sprzętem - wystarczy sobie porównać wnętrze starej G5 do
    > dowolnego PC, żeby nie sięgać jeszcze wcześniej.
    > Oczywiście jest faktem, że Apple zawsze było z tym łatwiej z uwagi na
    > zamknięty hardware.
    >
    > Dziś już jednak na to powołać się nie można, bo nadal OSX jest imo
    > bardziej wygodny niż windows - czy windows nadal nie ma przypadkiem
    > idiotycznego problemu, że zmiana gniazdka USB to dla niego "nowe
    > urządzenie" ? Bo w "7" chyba tak jest nadal. To śmieszne...

    Faktycznie jest to w Windows głupio zrobione, choć nie pamiętam jak, nie
    używam Windows. A nawet nie lubię. Staram się tylko być obiektywnym.

    > Niestety, potem Apple poszło w intele. Chociaż - zaletą jest fakt, że
    > dziś można sobie postawić OS X ma PC i też śmiga :)

    Jakby nie poszło, to by go już nie było. To chyba oczywiste.

    > No to na pewno.
    > Jednak zastanówmy się, czy próba wyrwania właścicielowi sklepów Ap.pl
    > domeny zasługuje na taki sam podziw ?...

    Nie, to akurat nie. To awanturnictwo. Niech dalej skupiają się na
    wyrywaniu pieniędzy, bo to im idzie świetnie.

    --
    Jarek