    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 30 Jan 2013 16:12:28 -0800 (PST)
    <ke67af$o83$1@mx1.internetia.pl> <ke673l$5rc$1@news.mm.pl>
    <0...@g...com>
    <5106b94c$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5106f9fe$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <51070832$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1301291459360.2080@quad>
    <7...@g...com>
    <ke98pl$noh$1@mx1.internetia.pl>
    <0...@g...com>
    <kebt2q$co7$1@mx1.internetia.pl>
    <51098870$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <51099b35$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 23:14:27 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

> [...]
    >
    > sobie i lansujesz się na takiego, któremu nikt nie podskoczy.
    >
    > Chcesz doradzać innym to rób to uczciwie, zgodnie z prawdą i nie narażaj
    >
    > ludzi na straty.
    >
    > Nie twierdzę, że grzejnik za 59zł będzie mniej bezpieczny od tego za 2tys.,
    >
    > ale trzeba wiedzieć, że taki grzejnik może być powodem (choć wcale nie musi)
    >
    > dużych strat, o których należy uczciwie powiedzieć, a nie lansować się na
    >
    > wszechwiedzącego i wszechmogącego, któremu nikt nie może podskoczyć.
    >

    > Tak więc mam radę: nie bądź taki kogucik, bo przy takiej postawie to Ci

    Z trzech istniejących prawd to co napisałeś kwalifikuje się pod "gówno prawda". Tanie
    grzejniki tak samo jad drogie zostały dopuszczone do sprzedaży i używania przez nie
    wykwalifikowane osoby. Żeby tak się stało musiały zostać przebadane czy spełniają
    wymogi kilku norm , grzejniki oczywiście a nie osoby. Na tej podstawie producent
    uzyskał prawo do oznakowania CE. Bez CE nie mógł wprowadzić grzejnika do sprzedaży.
    Od osób które mają używać tanich grzejników wymaga się jedynie żeby posiadały
    pieniądze na ich zakup. Nie muszą umieć czytać. W instrukcji jeśli istnieje zapis o
    nadzorze to nie podano kto ma ten nadzór pełnić i jakie ma mieć kwalifikacje. Jest w
    przypadku rzeczy mogących być potencjalnie lub realnie niebezpiecznymi i
    dopuszczonych do sprzedaży detalicznej wymóg pisania ważnych informacji również
    alfabetem dla niewidomych. Nawet jeśli istnieje zapis o nadzorze i nie podano kto ma
    wykonywać, jaki jest zakres nadzoru, jakie trzeba mieć kwalifikacje, jaka jest
    podstawa prawna takiego zapisu. I najważniejsze. Jakie są wyciągane sankcje za nie
    przestrzeganie zapisu o nadzorze. To taki zapis z prawnego punktu widzenia nie
    istnieje. I należy go traktować jako prośbę producenta żeby od czasu do czasu zerknąć
    na grzejnik. Bo pomimo że założył kilka niezależnych zabezpieczeń to kot może zrucić
    na termowentylator ręcznik. I szkoda ręcznika i termowentylatora bo zanim się wyłączy
    to może choć nie musi się uszkodzić. Ale nie może się zapalić ani wywołać pożaru. I
    nawet jak byś chciał to nie możesz mi podskoczyć. Nie masz żadnych argumentów. Możesz
    jedynie gardłować. Chyba że podasz konkretne przepisy w których będzie napisane że
    nie mam racji. Wtedy przyznam że masz rację. Bo to nie wstyd przyznać komuś rację
    jeśli ją ma. Amen.