  • Data: 2011-07-27 16:12:45
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Desoft napisał:

    > I myślisz że te 10 litrów gazu truje tak mocno jak 3,5 litra ON??

    Nie chodziło o trucie, tylko o dwutlenek węgla. Wprawdzie dziennikarze
    emisję CO2 nazywają zwykle "truciem", ale to tylko dlatego, że są to
    nieopisane wprost tępaki bez podstawowego wykształcenia.

    > Ja tam w kuchni mogę zapalić kuchenkę na gaz, zrobisz tak z ON/PB?

    Ja tak zrobię ze świeczką. Albo z lampką oliwną. Albo z prymusem na
    benzynę (nie zrobię, bo nie mam, ale kiedyś tak ludzie gotowali).

    To przede wszystkim problem ilościowy, choć oczywiście racja, że ze
    spalania metanu powstaje dwa razy więcej wody niż dwutlenku węgla,
    a z długich łańcuchów prawie po równo. Ponadto przy spalaniu w silniku,
    przy dużych ciśnieniach i szybkości spalania, występuje prawdziwy
    problem *trucia* -- tlenki azotu, tlenk węgla itp.

    --
    Jarek